video thumb

براساس داده‌های تاریخی، قیمت بیت کوین احتمالاً در ۶ ماه آینده به ۱۱٫۵ هزار دلار خواهد رسید!

داده های جدید به دست آمده از یک ابزار پیش بینی دقیق نشان می دهد که بیت کوین می تواند تقریباً ۱۵۰ درصد قبل از رویداد نصف شدن پاداش استخراج (هاوینگ) خود در ماه مه سال ۲۰۲۰ افزایش یابد.

رشد ۱۱۳ درصدی بیت کوین قبل از رویداد نصف شدن پاداش استخراج

به گفته PlanB، یکی از تحلیلگران بازار ارزهای دیجیتال در توییتر که خالق مدل انباشت جریان (Stock to Flow) نیز می باشد، برای ترسیم نمودار قیمت بیت کوین، باید در شش ماه آینده شاهد هجوم احساسات گاوی به بازار باشیم.

وی استدلال می کند که دلیل آن در تاریخ بیت کوین نهفته است. پیش از دو رویداد نصف شدن پاداش استخراج قبلی در سال ۲۰۱۲ و ۲۰۱۶ جفت ارز BTC / USD به ترتیب ۱۴۰ درصد و ۸۶ درصد افزایش یافته است.

اگر چنین الگویی این بار تکرار شو ، احتمال پیشروی از سطح فعلی تا ۱۱،۵۰۰ دلار وجود دارد.

PlanB در نظرات در مورد نمودار آپلود شده در توییتر اضافه کرد: رویداد نصف شدن پاداش استخراج قیمت گذاری نشده است (یا مدل انباشت جریان اشتباه است.)

وی افزود:

ما حدوداً ۶ ماه تا رویداد نصف شدن پاداش استخراج بعدی در ماه مه ۲۰۲۰ زمان داریم. در سال ۲۰۱۲ بیت کوین در ۶ ماه قبل از رویداد نصف شدن پاداش استخراجاز ۵ دلار به ۱۲ دلار (۲٫۳ برابر) رسید. در سال ۲۰۱۶ بیت کوین از ۳۵۰ دلار به ۶۵۰ دلار (۱٫۷ برابر) رسید.

شانس تغییر در دقت این مدل حداقل است. از نظر تاریخی، این ابزار نمودار قیمت بیت کوین را از صفر دلار تا بالاترین قیمت خود ۲۰٫۰۰۰ دلار ترسیم کرده است.

گفتنی است که مدل انباشت به جریان به تعداد بیت کوین های موجود و نرخ سالانه کوین های جدیدی که وارد گردش می شوند، اشاره دارد. این مفهوم به لطف بیت کوین و طرفداران اصلی آن وارد روانشناسی عامه شده است. علاوه بر PlanB ، سیفدیان آموموس نیز بطور گسترده اصطلاح نسبت انباشت به جریان بیت کوین و طلا را مورد بررسی قرار داده است.

طلا بالاترین نسبت انباشت به جریان کالاها را دارد، در حالی که ارزهای کاغذی که دولت ها می توانند با خواست خود ایجاد کنند، در رتبه های پایین تری قرار دارند.

ماه مه سال ۲۰۲۰ تبدیل به نقطه عطف می شود

برای بیت کوین، پاداش هاوینگ بلاک نشان دهنده کاهش جریان است. ماینر ها بعد از هر رویداد فقط نیمی از تعداد بیت کوین های جدید در هر بلاک را ایجاد می کنند. در سال ۲۰۲۰ ، پاداش از ۱۲٫۵ بیت کوین به ۶٫۲ بیت کوین در هر بلاک تراکنش کاهش می یابد.

این کمبود باید به نوبه خود تقاضای بیشتری برای سهام ایجاد کند، با این پیش زمینه که هیچ یک از طرفین نمی توانند به طور مصنوعی عرضه بیت کوین را افزایش دهند.

بسیاری از منابع دیگر مدتهاست که به ماه مه سال ۲۰۲۰ ایمان دارند و آن را به عنوان تاریخی برای افزایش قیمت در نظر گرفته اند. برخی پیش بینی کردند که تأثیر آن یک سال قبل احساس خواهد شد، چیزی که در حقیقت باعث بازار گاوی بیت کوین شد.

از آن زمان حرکت شتاب گرفت تا ۱۳٫۸۰۰ دلار بالا رفت سپس به ۸٫۲۰۰ دلار سقوط کرد. با این حال، قیمت فعلی دقیقا مطابق با پیش بینی های مدل انباشت به جریان است.