video thumb

نحوه‌ی تسلط بر احساسات و مدیریت ریسک در معاملات ارزهای دیجیتال!

وقتی صحبت از تجارت و مبادله می شود، چندین راه وجود دارد که می توانید از آنها برای کاهش قرار گرفتن در معرض نوسانات قیمت بازار استفاده کنید. ترکیبی از تجزیه و تحلیل تکنیکال و فاندامنتال را می توان برای تعیین ارزش واقعی یک دارایی یا یک شرکت استفاده کرد تا با یک سرمایه گذار درست و خاص، ضمن کاهش ریسک در طول مسیر، شانس موفقیت بیشتر در سرمایه گذاری را تضمین کرد. اما برای این منظور نیاز به یک برنامه‌ی جامع دارید.

تسلط بر احساسات خود

تدوین یک برنامه مدیریت ریسک موفقیت آمیز در به حداقل رساندن نتایج غیر منتظره مهم است و این امر به کاهش کلی ضررهای شما منجر خواهد شد.

گفتنی است که یک برنامه مدیریت ریسک موفقیت آمیز همچنین باید با سوابق مبادلات ارزهای دیجیتالی که ثبت کرده اید همسو باشد، تا بتوان از هر دو برای مهار رفتار‌های ضعیف تجاری و در عین حال توجیه انتظارات اساسی شما استفاده کرد. بعضی اوقات وسوسه به انتخاب های ضعیف منتهی می شود و نتیجه‌ی آن چیزی جز یک بازار پر از ترس و حرص و طمع نخواهد بود.

با کاهش عادات تجاری مضر یا منفی، می توان بدون سرمایه گذاری بیش از حد ، سود خود را افزایش داد. یکی از مؤلفه های اصلی برنامه مدیریت ریسک موفق، تعیین این است که چه نوع معامله گری هستید و مهارت های شما در چه زمینه ای است:

“معمولا میزان سود و زیان من برابر است” – هنگامی که این اتفاق بیفتد می تواند نشانه اثربخشی در مدیریت ریسک شما باشد ، با این حال ، شما نیز بیش از اندازه ریسک می کنید و نمی توانید هرچیزی را به سرمایه‌ی قابل توجه تبدیل کنید یا به سختی قادر به پرداخت هزینه های معاملاتی هستید.

“من سود کمی کسب می کنم” – هنگامی که این اتفاق می افتد می تواند نشانه اثربخشی مدیریت ریسک شما باشد ، اما می تواند نشانگر این نیز باشد که شما اجازه نمی دهید معاملات به درستی صورت بگیرند. این امر معمولاً در نتیجه‌ی تصمیماتی که تحت تأثیر احساسات قرار می گیرند ناشی می شود، مانند بستن زود هنگام یک موقعیت تجاری مناسب که به عنوان «دستان ضعیف یا Weak Hands» از آن یاد می ‌شود.

“من سود زیادی کسب می کنم” – هنگامی که این اتفاق می افتد، نشانه آن است که استراتژی مدیریت ریسک شما به خوبی کار می کند و شما با اعمال اندازه معاملات با ریسک مناسب به اوج کنترل و عدم ریسک رسیده اید. معمولاً این یک نشانه است که شما می توانید دارایی را که انتخاب کرده اید از قبل در قیمتی تعیین شده ببندید و بگذارید دیگران مسیر خود را طی کنند.

“من معمولاً ضرر می کنم” – هنگامی که این اتفاق می افتد می تواند نشانه این باشد که شما درک محدودی از چرخه بازار دارید و باید تحقیقات خود را در مورد طبقه دارایی که روی آن سرمایه گذاری می کنید ، ادامه دهید. همچنین شما تمایل دارید تا بر روی پروژه‌ها، توکن‌ها و ارزهای دیجیتالی که نقدینگی پایینی دارند سرمایه‌گذاری کنید.

از بین این شخصیت هایی که عنوان شد، مسلما یکی از آنها به استراتژی های شما نزدیک تر است که می توانید نقاط ضعف و قوت خود را به این ترتیب بررسی کنید. همچنین می توانید عاداتی که باعث ضرر و زیان شما می شود را شناسایی کنید و این که کدام عادت ها شما را به سمت سودآوری راهنمایی می کند.

سعی کنید با دلیل و استدلال عمل کنید و انجام معاملات هیجانی تحت تاثیر روندهای روانی را حذف کنید و تنها با تکیه به اطلاعاتی که دارید مانند قیمت، حجم، اخبار و روند، مبادلات خود را انجام دهید.

همه‌ی تخم مرغ های خود رادر یک سبد قرار ندهید

مهم نیست که یک فرصت تجارت خاص تا چه اندازه وسوسه‌ انگیز یا امیدوارکننده به نظر برسد، هرگز فکر خوبی نیست که تمام درارایی های خود را در یک زمینه سرمایه گذاری کنید.

به طور کلی، انتخاب انواع مختلف از یک کلاس دارایی (و همچنین ترکیبی سخاوتمندانه از دارایی های مختلف در سبد دارایی های شما) یک اقدام مناسب برای کاهش قرار گرفتن در معرض ناشی از نوسانات قیمت در یک صنعت و بازار خاص است.

نوسانات بازار ارزهای دیجیتال به این معنی است که هر معامله، حتی یک معامله به ظاهر کامل، می تواند سقوط کرده و منجر به ضرر قابل توجهی شود. بنابراین توصیه می شود که در ۵ یا تعداد بیشتری از کوین های مختلف سرمایه گذاری کنید.

همچنین بخاطر داشته باشید که هنگام دوری از معاملات دستی مانند زمان استراحت یا حضور در محل کار، از ویژگی توقف ضرر ارائه شده توسط صرافی ها استفاده کرده و از آن به نفع خود استفاده کنید.

معامله گران مبتدی موفق به اعمال استراتژی خروج سرمایه به موقع خود نمی شوند. آنها اغلب با مراجعه متناوب به رایانه خود سعی در پیدا کردن نقطه خروج مناسب دارند. اما معمولا زمانی این کار را انجام می دهند که ارزش دارایی آنها حدود ۲۰ درصد کاهش یافته و روند نزولی جدیدی را آغاز کرده است. استفاده از ویژگی توقف حد ضرر نه تنها خطر شما را کاهش می دهد بلکه امکان کنترل بیشتر بر ضررهای شما را نیز فراهم می کند.

سرانجام، استفاده از استراتژی خرید و نگه داشتن سکه ای که روی آن سرمایه گذاری کرده اید و خودداری از فروش برای مدت طولانی مدت، می تواند وسوسه انگیز باشد. این رویکرد منفعلانه به دلیل سادگی آن اغلب برای معامله گران تازه کار وسوسه انگیز است و غالباً با کاهش ریسک همراه است.

با این وجود بعید خواهید بود که با استفاده از این استراتژی بتوانید سود زیادی کسب کنید، بنابراین وارد میدان شوید و به اندازه کافی و عقلانی ریسک کنید و از این که یک استراتژی و برنامه ریزی درستی را اتخاذ کرده اید، اطمینان حاصل کنید زیرا انجام معاملات ارزهای دیجیتال در صورتی که به صورت صحیح اجرا شوند، می تواند یک سرمایه گذاری جالب و سودآور باشند.