video thumb

تلگرام، حضور خود در شبکه متن باز TON را اعلام کرد!

برنامه پیام رسان تلگرام پس از جمع آوری ۱٫۷ میلیارد دلار در سال گذشته و سکوت کامل خبری، به طوری عمومی حضور خود در شبکه متن باز تلگرام (TON) را اعلام کرد.

اولین بار در وبسایت رسمی تلگرام در روز سه شنبه و در بخش قوانین استفاده از خدمات (ToS) برنامه کیف پول توکن ها به TON و توکن اصلی آن یعنی گرام (Gram) اشاره شد. طبق موارد موجود در قوانین استفاده از این سرویس، تلگرام کیف پول مورد نظر را با برنامه پیام‌رسان پرچمدار این شرکت ادغام خواهد کرد و همچنین آن را به عنوان یک محصول مستقل نیز ارائه می دهد.

در این سند آمده است که ما هیچ کنترلی بر شبکه بلاک چین TON نداریم پس بنابراین نمی‌ توانیم تضمین کنیم که تمام جزییات تراکنش های ثبت شده از جانب شما از طریق سرویس های مورد نظر در بلاک چین TON تایید خواهد شد.

این کیف پول توسط یکی از نهادهای ثبت شده توسط تلگرام واقع در لندن به اسم Telegram FZ-LLC برای فعالیت های پیام رسانی و منتشرکننده برنامه مبتنی بر اندروید تلگرام ارائه شده است.

مطابق با ToS، تلگرام اطلاعات شخصی کاربران خود و کلیدهای عمومی و خصوصی آنها را حفظ نمی کند، در این باره عنوان شده است:

شما فقط مسئول مدیریت و حفظ امنیت اطلاعات اعتباری خود هستید. اگر اطلاعات اعتباری خود را از دست بدهید ما قادر به بازیابی این اطلاعات نیستیم و نمی‌توانیم در بازیابی این اطلاعات به شما کمک کنیم، در نتیجه و ممکن است نتوانید به گرام های خود دسترسی پیدا کنید.”

این شرکت همچنین اظهار داشته است که هیچ کنترلی بر پردازش و تأیید تراکنش ها در TON ندارد. در ToS مورد نظر آمده است:

ممکن است تراکنش هایی که از طریق سرویس ها ارسال می کنید توسط بلاک چین TON انجام نشود و به تاخیر بیافتد. ما هیچ کنترلی بر بلاک چین TON نداریم و توانایی تسهیل هرگونه درخواست لغو یا تغییر در تراکنش هایی را که ارائه کرده اید، نداریم. ممکن است کارمزدی توسط بلاک چین TON بر روی تراکنش های شما اعمال شود. ما هیچ گونه کنترلی بر میزان یا نوع این هزینه ها نداریم.”

این اولین باری است که تلگرام ارتباط خود با بلاک چین TON را به طور علنی تأیید می کند. نه پاول دوروف، مدیرعامل این شرکت و نه نمایندگان سایر شرکت ها تاکنون این پروژه را اعلام نکرده اند و در مورد آن نیز هیچ گونه اظهار نظری انجام نداده اند.

تاکنون فقط ثبت توافقنامه ساده توکن های آتی (SAFT) در کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا (SEC) که تلگرام، پاول دوروف و برادر او نیکولای دوروف را فهرست کرده، به طور رسمی این شرکت را به پروژه بلاک چین مورد نظر مرتبط ساخته است.

سرمایه گذاران طی دو مرحله محدود در ماه های فوریه و مارس سال ۲۰۱۸ به ترتیب با قیمت ۳۷ سنت و ۱٫۳۳ دلار اقدام به خرید توکن های آتی گرام کردند. در اوایل ماه سپتامبر، کد نودهای بلاک چین TON عرضه شد و در تاریخ ۲ اکتبر، سرمایه گذاران ایمیلی حاوی لینک هایی به تولیدکننده کلید TON دریافت کردند تا به توکن های واقعی دسترسی یابند. گفتنی است که این پروژه قرار است حداکثر تا ۳۱ اکتبر به بهره برداری برسد.