video thumb

CME: با وجود کاهش قیمت بیت کوین، علاقه مشتریان به قراردادهای آتی بیت کوین همچنان قوی است

گروه بورس بازرگانی و کالای شیکاگو (CME) اخیراً طی توئیتی عنوان کرد که با وجود کاهش قیمت بیت کوین (BTC)، علاقه مشتریان به قراردادهای آتی بیت کوین در سه ماهه سوم سال جاری همچنان قوی است.

افزایش ۶۱ درصدی قراردادهای آتی بیت کوین در مقایسه با سه ماهه سوم سال ۲۰۱۹

گروه بورس بازرگانی و کالای شیکاگو در توییتر خود اعلام کرد که علاقه مشتریانش نسبت به قراردادهای آتی بیت کوین در سه ماهه سوم سال ۲۰۱۹ همچنان قوی است و روزانه چیزی بیش از ۴٫۶۰۰ قرارداد باز در این پلتفرم معامله شده است که در مدت زمان مشابه سال گذشته، به دلیل افزایش علاقه‌ی سرمایه گذاران نهادی شاهد افزایش ۶۱ درصدی این رقم بوده‌ایم.

قرارداد باز به تمام قراردادهای مشتقه‌ ای که هنوز تسویه نشده‌اند، اشاره دارد. این تعداد در سه ماهه سوم سال ۲۰۱۸ از ۲٫۸۷۳ به ۴٫۶۲۹ قرارداد در سال ۲۰۱۹ رسیده است. CME عنوان کرد: این اتفاق با وجود این واقعیت رخ داد که بیت کوین تقریبا ۲۵ درصد در قیمت کاهش یافته است.

کوین تلگراف پیشتر گزارش داده بود که CME در سه ماهه اول سال ۲۰۲۰ ، قصد دارد تا اختیاراتی را به قراردادهای آتی بیت کوین خود اضافه کند و به همین دلیل نیز منتظر تائید مراجع قانون گذار است. تیم مک کورت» (Tim McCourt)، از مدیران رده بالای گروه CME، در این باره عنوان کرد:

“با توجه به افزایش تقاضای مشتریان و رشد بازارهای قراردادهای آتی بیت کوین، ما معتقدیم که راه اندازی اختیارات باعث می شود که مشتریان انعطاف پذیری بیشتری در تجارت داشته باشند و همین مسئله خطرات تغییرات قیمت بیت کوین را کاهش خواهد داد.”

مک کورت افزود که قراردادهای بیت کوین در ماه می به بالاترین میزان خود رسید، چرا که در این ماه ۳۴٫۰۰۰ قرارداد آتی بیت کوین معامله شد.

ارزش این قراردادها ۱٫۳ میلیارد دلار برآورد شده که معادل ۱۷۰،۰۰۰ بیت کوین است. از طرف دیگر علاقه نهادی به قراداهای آتی بیت کوین در اوایل تابستان سال ۲۰۱۹ به اوج خود رسید، به طوری که در ماه جولای چیزی حدود ۵۶ موسسه بزرگ مالی وارد این حوزه شدند.

مک کورت در گزارشی که از سوی SCMP منتشر شد، عنوان کرد که انتظار دارد، معامله‌گران تنها عامل ایجاد جهش در معاملات آتی نباشند و بخشی از این جهش به واسطه ماینرهایی به وجود بیاید که تمایل دارند سرمایه‌گذاری کم خطرتری داشته باشند. وی افزود:

در حالی که ریسک قراردادهای آتی یک به یک است، در طرف دیگر اختیار معامله را داریم که امکان سرمایه‌ گذاری در سطح ‌های مختلف قیمتی را می ‌دهد و می ‌تواند در مواقع سقوط از سرمایه شما حفاظت کند یا با کسری از قیمت تضمین ‌شده، با افزایش قیمت روبرو شوید.

CME هیچ برنامه ای برای قراردادهای فیزیکی بیت کوین ندارد

لازم به ذکر است که  مک کورت در تاریخ یکم اکتبر اظهار داشت که CME هیچ برنامه ای برای عرضه قراردادهای فیزیکی بیت کوین ندارد. در حال حاضر، قراردادهای آتی بیت کوین به صورت نقدی تسویه می شود. مک کورت در این باره عنوان کرد: از زمان عرضه پلتفرم قراردادهای آتی خود، “مشتریان ما خواستار اضافه شدن اختیار معامله در خصوص معاملات آتی بیت کوین بوده اند.”