video thumb

بندی که تعهد تلگرام را برای بازگرداندن پول سرمایه‌گذاران در صورت تاخیر در راه‌اندازی شبکه TON لغو می‌کند!

تعهد تلگرام مبنی بر بازگرداندن پول سرمایه گذاران در صورت تاخیر در راه اندازی شبکه بلاک چین آن ممکن است توسط بند “موقعیت‌ های غیر قابل پیش‌بینی” که در توافقنامه خرید آن ذکر شده، لغو شود.

بر اساس گزارش یک آژانس خبری روسی با نام The Bell، بند موقعیت‌ های غیر قابل پیش‌ بینی (بلایای طبیعی، تهدیدات تروریستی، جنگ) و همچنین اقدامات بخش قانون‌ گذاری را شامل می ‌شود.

اقدام ناگهانی کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده (SEC) مبنی بر اینکه مبلغ ۱٫۷ میلیارد دلاری سکه اولیه (ICO) برای شبکه باز تلگرام (TON) غیرقانونی است، بدان معنی است که حتی در صورت تعویق در راه‌اندازی شبکه‌ی TON، شرکت تلگرام ملزم به بازگرداندن سرمایه‌ی جذب شده به سرمایه‌گذاران نخواهد بود.

موقعیت‌ های غیر قابل پیش‌بینی

همانطور که پیش از این کوین تلگراف گزارش داده بود، در توافقنامه‌ی خرید توکن تلگرام قید شده است: «در صورتی که شبکه‌ی بلاک چین TON تا ۳۱ اکتبر ۲۰۱۹ راه‌اندازی نشود، قرارداد‌های خرید توکن باطل تلقی می شوند و مبلغ فسخ قرارداد به صورت دلار آمریکا به سرمایه‌ گذاران پرداخت می ‌شود.» مگر اینکه توسط طرفین معامله توافق صورت گیرد.

اما بند «موقعیت ‌های غیر قابل پیش‌بینی» به وضوح اعلام می‌کند که «تلگرام در صورت وقوع شرایط خاصی نسبت به شکست یا تاخیر در راه‌ اندازی شبکه‌ی بلاک چین TON هیچ مسئولیتی را در قبال خریداران بر عهده نخواهد داشت.» بند‌های قابل استفاده از شرایط اشاره شده عبارتند از:

d- اجرای قوانین و یا مقررات e- اقدام مقامات دولتی

نگرانی SEC در مورد فروش گرام در بازار آزاد ایالات متحده

بنیان‌ گذاران تلگرام در فوریه سال ۲۰۱۸ فرم «درخواست معافیت پیشنهاد اوراق بهادار» را که با عنوان فرم D شناخته می‌ شود، برای اولین  مرحله از پیشنهاد اولیه‌ی سکه‌ی گرام به کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا ارائه کردند. سپس در ماه مارس نیز درخواست دیگری را ارسال کردند.

در معافیت استفاده شده توسط تلگرام فرم D 506 (c)، تنها فروش توکن‌ ها را به سرمایه‌ گذاران معتبر مجاز اعلام شده است.

با این حال، کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده‌ی آمریکا با اتخاذ موضع سختگیرانه بر علیه شرکت تلگرام ابراز نگرانی کرده است که «هنگامی که تلگرام توکن ‌های خریداری شده در پیشنهاد اولیه‌ی سکه را به خریداران تحویل دهد (سرمایه‌گذاران معتبر)، آن‌ها قادر به فروش میلیاردها گرام در بازار آزاد به سرمایه گذاران عمومی خواهند بود.

همانطور که گزارش شد، توسعه دهندگان TON در نامه ای به سرمایه گذاران تشریح کرده اند که آنها بهترین راهکارها را برای واکنش به اقدام کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا اتخاذ می کنند که به نفع طرف های ذیربط تمام شود، از جمله اینکه آنها عنوان کردند که تاخیر در عرضه‌ی گرام یکی از راهکارهاست و تنها راهکار موجود آنها نیست. آنها عنوان کردند:

“ما از اینکه SEC در این شرایط، چنین اقدامی را انجام داده است، شگفت زده و ناامید شدیم و ما با موضع قانونی آن نیز مخالفیم.”