video thumb

ویدئو: وایت پیپر بیت کوین چیست؟ (آکادمی ارزجو)

وایت پیپر بیت کوین یکی از مهم ترین اسناد برای فعالین بازار ارزهای دیجیتال محسوب می شود و مادر یا پدر! همه شرکت های بزرگی است که در حوزه‌ی بلاک چین و ارزهای دیجیتال مشغول به فعالیت هستند. گفتنی است که این وایت پیپر تنها ۹ صفحه بوده و ساتوشی ناکاموتو، خالق بیت کوین به صورت خلاصه، همه چیز را در آن توضیح داده است.

وایت پیپر بیت کوین چیست و چه تاریخچه ای دارد؟ اگر شما نیز به دنبال پاسخ این سوال هستید پیشنهاد می کنیم ویدئوی زیر را مشاهده کنید. این ویدئو در ادامه سری ویدوهای آکادمی ارزجو است که به زودی صرفا برای اعضای سایت فعال خواهد بود. پیشنهاد می کنیم اگر دنبال یادگیری کامل مطالب مهم حوزه بلاک چین و بیت کوین هستید، هر چه سریعتر در سایت عضو شوید.

با یک نگاه کلی به وایت پیپر بیت کوین متوجه می شویم که یک مقاله کاملا آکادمیک می باشد و ساتوشی در نگارش آن تمام جزئیات مقاله نویسی دانشگاهی را رعایت کرده است. این وایت پیپر دارای یک عنوان بوده و با یک چکیده خلاصه شروع می شود و به مقدمه می رسد و بعد در ادامه تمام جزئیات را توضیح می دهد. در بخش چکیده که پاراگراف اول وایت پیر بیت کوین می باشد، ساتوشی کلیات کاری را که انجام داده است، به طور خلاصه توضیح می دهد.

در این وایت پیپر عنوان شده که بیت کوین یک نسخه کاملا همتا به همتا از پول نقد الکترونیکی است که اجازه می دهد پرداخت های آنلاین مستقیما و بدون عبور از موسسات مالی انجام شوند. حتما یادتان هست که در اپیزود یک چه مطالبی را با شما در میان گذاشتیم؟

در ادامه عنوان شده که امضای دیجیتال بخشی از راه حل را ارائه می دهد ولی اگر برای جلوگیری از دو بار خرج شدن بخواهیم به سوم شخص واسطه اعتماد کنیم، مزیت اصلی از بین می رود.

گفتنی است که امضای دیجیتال، راهی برای اثبات مالکیت است درست مانند امضای فیزیکی که از آن برای اثبات هویت و تائید اسناد استفاده می کنیم، امضای دیجیتال نیز به همان صورت است، اما فقط به جای رسم الخط در آن از کدهای ریاضیات استفاده می شود و به این ترتیب امنیتش تامین می شود و مانع از جعل شدنش می شود و به دلیل اینکه در آن از ریاضیات استفاده می شود، جعل شدنش بسیار سخت تر از امضای فیزیک است.

گفتنی است که استفاده از امضای دیجیتال موضوع جدیدی نیست چرا که پول های الکترونیکی قبل از بیت کوین نیز از امضای دیجیتال استفاده می کردند ولی با شکست مواجه می شدند. دلیل شکست آنها این بود که هنوز واسطه ها وجود داشتند و در واقع آنها بانک را حذف کرده بودند و خودشان را به عنوان واسطه معرفی می کردند، اما حذف واسطه سوم شخص برای نقل و انتقال پولی آن هم در فضای مجازی اصلا کار ساده ای نیست.