سرمایکس
sarmayex Coin icon

بازار معامله حرفه ای

سرمایکس راه اندازی شد

sarmayex Coin icon
شروع معامله sarmayex Arrow icon
video thumb

ثبات قیمت بیت کوین ممکن است اتریوم را با افزایش ۳۰ درصدی روبرو کند

سلطه بیت کوین بر بازار ارزهای دیجیتال هم چنان زیاد بوده و در سطح ۶۶٫۳ درصد باقی مانده است، در نتیجه میزان‌ توجه معامله گران به نوسان قیمت بزرگ ترین ارز دیجیتال نیز زیاد می ‌باشد.

افزایش قیمت هفته گذشته از ۷،۸۰۰به ۸،۸۵۰ دلار باعث جذب سرمایه گذاران بیشتری به این بازار خواهد شد و امید به رسیدن به کانال ۱۰،۰۰۰ دلار ممکن است که توجه بعضی از معامله گران را از احیای مجدد بسیاری از آلت کوین ها منحرف کند.

داده های روزانه بازار ارزهای دیجیتال. منبع: Coin360

همانطور که توسط کوین تلگراف گزارش شده است، همزمان با ثبات قیمت بیت کوین، تعداد فزاینده ای از آلت کوین ها افزایش قیمت چشمگیری داشته اند و به نظر می رسد که این روند همچنان ادامه دارد. برای برخی از معامله گران، این موضوع، تغییری است که آنها را به سوی این آلت کوین ها جذب می کند.

ثبات چند ماهه بیت کوین باعث شد روند قیمت آلت کوین ها طبق نظر معامله گران پیش نرود و اکثر آلت کوین ها به جای روند صعودی، با کف قیمت جدید مواجه شوند.

یکی از توضیحات احتمالی این سناریو می ‌تواند به صورت زیر باشد:

  • بسیاری از معامله کنندگان از معامله آلت کوین ها در سال ۲۰۱۸ با ضرر بسیاری روبرو شدند.
  • قیمت آلت کوین به شدت کاهش یافته است، در حالی که قیمت بیت کوین به صورت سهمی وار و پارابولیک از ۴٫۰۰۰ به ۱۳٫۸۰۰ دلار رسید.
  • ارزش آلت کوین ها به کاهش خود ادامه داد در حالی که روند قیمت بیت کوین از تاریخ ۲۶ ژانویه تا ۲۲ سپتامبر ثابت ماند و به نظر می ‌رسید که معامله گران تمایلی به خرید و فروش آلت کوین ها نداشتند، زیرا چرخه های قبلی بازار نشان داده بود که روند صعودی قوی بیت کوین منجر به کاهش قیمت آلت کوین ها شد. این وقوع چنین شرایطی موجب کاهش قیمت بیت کوین نیز شد.

به نظر می ‌رسد که کاهش قیمت اخیر بیت کوین از ۱۰٫۳۰۰ به ۷٫۷۰۰ دلار به عنوان سیگنالی برای سرمایه گذاری در آلت کوین ها عمل کرده است. برخی از معامله گران به شواهد تأیید کننده ای را در خصوص نوسان های بیت کوین و آلت کوین ها دست یافته اند تا الگوی های رسیدن به کف قیمت و روندهای صعودی آتی را تعیین کنند.

برخی دیگر سال ۲۰۱۸ را به یاد می آورند که قیمت بیت کوین برای چندین ماه در کانال ۶٫۰۰۰ دلار قرار داشت و سپس در ماه نوامبر به ۳٫۲۰۰ دلار کاهش یافت، زیرا هاردفورک بیت کوین کش رخ داد.

نوسان قیمت اخیر بیت کوین از کانال ۱۰ هزار به ۹ هزار دلار ممکن است باعث شود که برخی از معامله گران پیش بینی کنند که کاهش قیمت این ارز دیجیتال به کمتر از ۸ هزار دلار در نهایت ممکن است این دارایی دیجیتال را به محدوده ۶٫۰۰۰ دلار بازگرداند.

اگرچه این اتفاق هنوز رخ نداده است، اما کاهش قیمت از ۱۰۳۰۰ دلار به ۷،۸۰۰ دلار باعث شده که معامله گران اعتماد کافی به ایجاد وضعیت های خرید و فروش آلتکوین ها به دست آورند.

آیا اتر باعث شروع فصل جدید آلت کوین ها خواهد شد؟

با در نظر گرفتن این موضوع که اتر بزرگ ترین آلت کوین بازار از نظر ارزش بازار است، منطقی به نظر می ‌رسد که به این دارایی به عنوان شاخصی برای نحوه عملکرد سایر آلت کوین های برتر نگاه کنیم.

هفته گذشته هیت تابرت (Heath Tabert)، رئیس کمیسیون معاملات کالاهای آتی ایالات متحده (CFTC) گفت معتقد است که اتر یک کالا است و پیشنهاد کرد که معاملات آتی اتر به زودی محقق شود. برایان کلی (Brian Kelly)، مدیرعامل BKCM نیز معتقد است که این طبقه بندی برای اتر بسیار صعودی است. وی گفت:

به نظر کمیسیون CFTC، اتریوم یک کالا می‌ باشد. این موضوع به ما در خصوص قانون گذاری، شفافیت مناسبی ارائه می‌ دهد و فرصت های خوبی را برای ورود سازمان ها فراهم می‌ کند. همه نگران این مسئله بودند که اگر CFTC اتریوم را ممنوع کند چه اتفاقی می ‌افتد؟ اما ما گفتیم که اتریوم را ممنوع نمی ‌کنیم، بلکه آن را قانون گذاری می ‌کنیم و اکنون سرمایه گذاران می ‌توانند بگویند اتریوم را در سبد کالاهای خود قرار می‌ دهیم.

بیایید تا نگاهی دقیقتر به اتر بیندازیم تا ببینیم چه اتفاقی برای این ارز دیجیتال افتاده است.

نمودار روزانه ETH USD. منبع: TradingView

اتر از زمان کاهش ارزش تقریبا ۳۲ درصدی در تاریخ ۲۶ سپتامبر و رسیدن قیمت آن به ۱۵۲ دلار، روند قیمت این ارز دیجیتال معکوس شد و در یک کانال صعودی قرار گرفت. این آلت کوین از تاریخ ۲۴ آوریل ۳ بار به سطح حمایتی ۱۵۰ دلار رسیده و در حال حاضر نسبت به کف قیمت اواخر سپتامبر، تقریبا ۲۳ درصد بازیابی شده است.

در حال حاضر، قیمت اتر بیشتر از میانگین متحرک (MA) 20 روزه شاخص باند بولینگر می ‌باشد و در حال رسیدن به ۱۹۲ دلار می‌ باشد. میانگین متحرک نمایی (EMA) 12 و ۱۶ در حال همگرایی در در چهارچوب زمانی یک روزه می ‌باشند و RSI استوکاستیک روزانه نیز توانسته در محدوده صعودی همگرا شود.

عملکرد مشابهی را می توان در میانگین متحرک واگرایی روزانه (MACD) نیز مشاهده کرد.

نمودار هفتگی ETH USD. منبع: TradingView

این وضعیت در چهارچوب زمانی هفتگی نیز بسیار بهبود یافته است. اتر از زمان بازیابی از قیمت ۱۵۲ دلار دائما در روند صعودی قرار دارد و استوکاستیک در تاریخ ۷ اکتبر عبور کرده است و به سرعت به سمت ۳۳ در حال حرکت است.

شاخص هفتگی قدرت نسبی (RSI) نیز در حال ورود به سمت محدوده‌ی صعودی است. فشار فروش در طی دو هفته گذشته کاهش یافته است و همانطور که توسط میله های صورتی کوتاه تر از تاریخچه MACD نشان داده شده است، MACD به تدریج در حال حرکت به سمت خط سیگنال می باشد.

قیمت اتر همچنان کمتر از میانگین متحرک بالایی است و رسیدن آن به بالاتر از میانگین متحرک می‌تواند قیمت اتر را به ۲۰۰ دلار برساند. معامله گران باید منتظر قیمت ۲۱۵ دلار باشند که یک دلار با میانگین متحرک ۲۰ هفته فاصله دارد.

نمودار هفتگی ETH USD. منبع: TradingView

در مورد جفت ارز بیت کوین / اتریوم چطور؟

نمودار هفتگی ETH BTC. منبع: TradingView

جفت ارز ETH/BTC نیز الگوی افزایش قیمت در بازه زمانی هفتگی را نشان می‌دهد. این جفت ارز به بالاتر از روند نزولی ۳ هفته قبل رسیده است. همانطور که VPVR توسط نشان داده شده است، اتر قبل از ورود به فشار فروش قوی، می‌تواند با ۳۱ درصد افزایش قیمت به ۰٫۰۲۹۵۲۱ ساتوشی برسد.

همانند نمودار هفتگی، این شرایط نیز هماهنگ با بازوی بالایی شاخص باند بولینگر است و در حال حاضر، جفت ارز ETH/BTC در حال اعمال فشار بر روی MA بیست روزه این شاخص است.

علیرغم روند ثابت فعلی بیت کوین که منجر به روند نزولی قیمت آن شده است، به نظر می ‌رسد که اتر در جفت ارزهای USD و BTC شاهد رشد بوده است.

معاملات روزانه خوبی در رابطه با جفت ارز وجود دارد و معامله گران ترجیح می دهند از توقف ضرر (Stop loss استفاده کنند.

یک برنامه معاملاتی تقریبا آسان می ‌تواند ۲۵ درصد سود در قیمت ۲۰۴ دلار و سود ۹٫۶ درصد در قیمت فعلی ۱۸۵٫۵۰ دلار به همراه داشته باشد.

کسب سود بعدی در قیمت ۲۲۱ دلار است که ۱۸٫۲۵ درصد سود را به همراه دارد. قیمت ۲۴۰ دلاری سومین محدوده ای است که سود ۲۵ درصدی را به همراه دارد و مطابق با سطح اصلاح فیبوناچی ۳۸٫۲ درصد است که نشان دهنده یک سود ۲۸ درصدی است.

همانطور که گفته شد، بالاتر از ۲۴۰ دلار فشار فروش در VPVR کاهش می یابد و معامله گران می توانند صبر کنند تا به امید رسیدن به ۳۰۵ دلار به سود ۲۵ درصدی برسند که با بازوی بالایی شاخص باند بولینگر Bollinger Band در بازه زمانی هفتگی هماهنگ است.

بالاتر از ۳۰۵ دلار، شرایط کاملا ایده آل است و اتر به دنبال بازگرداندن قیمت خود در سال ۲۰۱۹ یعنی ۳۶۴ دلار خواهد بود.

لازم به ذکر است که معامله گران تشویق شده اند که توجه خود را به بازه های زمانی روزانه و هفتگی جفت ارزهای ETH/BTC و ETH/USD جلب کنند. با توجه به این موضوع که بیت کوین در حال حاضر روند تقریبا نزولی دارد ، معامله گران مارجین باید استفاده از سفارش های توقف ضرر را به یاد داشته باشند.

  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media

خرید حضوری

sarmayex pin location