video thumb

عملکرد قیمتی قابل‌ توجه چین لینک به دلیل استقلال از سایر ارزهای دیجیتال!

قیمت چین لینک (LINK) منفجر شده و مستقل از بازار در حال افزایش است. به نظر می رسد این دارایی دیجیتال در مراحل ابتدایی از صعود جدی خود قرار دارد، که توسط طرفدارانی فداکار و چند خبر مهم در سال جاری ایجاد شده است.

عملکرد قیمت اخیر چین لینک به دلیل زمان بندی و استقلال آن از سایر ارزهای دیجیتال قابل توجه است. احساسات مربوط به بیت کوین (BTC) از زمان سقوط آن در تاریخ ۲۴ سپتامبر، بطور قابل ملاحظه ای کاهش یافته است. بیت کوین به عنوان یک دارایی پیشرو در بازار ارزهای دیجیتال در نظر گرفته شده است، به این معنی که احساسات کلی بازار نسبتاً نزولی بوده است.

علاوه بر این، قیمت اغلب آلت کوین ها بسته به قیمت و احساسات پیرامون بیت کوین حرکت می کند. روند قیمت آلت کوین های برتر بازار مانند اتریوم و ریپل به طور همزمان افزایش می یابد، به ویژه زمانی که قیمت بیت کوین نیز افرایش پیدا کند. نوسان اغلب آلت کوین ها، اگر وجود داشته باشد، در حال حاضر همراه با بیت کوین است. با این حال چین لینک به تازگی عملکرد مستقلی را برای خود ایجاد کرده و به عنوان ارز مستقل عمل می کند و این امید را ایجاد می کند که ممکن است آلت کوین ها در آینده چنین عملکردی داشته باشند.

عملکرد روزانه بازار ارزهای دیجیتال. منبع: Coin360.com

نمودار روزانه LINK USDT. منبع: TradingView

نمودار قیمت روزانه LINK

به نظر می رسد چین لینک پس از عبور از سطح مقاومت ۲٫۵۲ دلاری با سطح مقاومت جدی در ۲٫۷۵ دلار مواجه است. این دارایی در حال حاضر با قیمت حدود ۲٫۵۸ دلار و بیش از ۱۵ درصد رشد در حال مبادله است.

چند هفته قبل از این که قیمت چین لینک به بالاترین حد خود یعنی ۴٫۵۹ دلار در اواخر ژوئن سال جاری برسد، این شرکت از همکاری خود با گوگل کلود (Google Cloud) خبر داد. از آن زمان گرایش و احساسات برای چین لینک رو به افزایش بوده است.

روند صعودی

چین لینک تا آخر ماه سپتامبر یک سطح کف مناسب را برای خود به ثبت رساند و با قدرت وارد ماه اکتبر شد. این توکن در تاریخ بین ۲ تا ۶ اکتبر یک اصلاح قیمت را ثبت کرد که می تواند دلیلی برای روند صعودی پایدار این ارز دیجیتال باشد و حتی می تواند بهانه ای برای صعود در ۱۴ روز پیاپی باشد.

اگر چین لینک بتواند سطح مقاومت ۲٫۷۵ دلار را بشکند، سطوح مقاومت بعدی برای این ارز به ترتیب در ۳٫۲۵، ۳٫۷۵ و ۴٫۵۹ دلار خواهد بود، قیمتی که در ۲۹ ژوئن به ثبت رساند. در صورت گذشتن از سطح مقاومت ۴٫۵۹ دلار، وارد کشف قیمت خواهد شد و نمی توان سطح مقاومت مشخصی را اعلام کرد.

جالب اینجاست که چین لینک حتی در ژانویه ۲۰۱۸ که فصل آلت کوین ها بود چنین قیمتی نداشته است در آن زمان تقریبا همه‌ی ارزهای دیجیتال به غیر از اغلب ارزهای دیجیتال به غیر از بیت کوین با افزایش قیمت روبرو شدند. گفتنی است که قیمت چین لینک در آن زمان در حدود ۱٫۳۹ دلار بود.

چین لینک بالاترین قیمت تاریخ خود را در تاریخ ۲۹ ژوئن ۲۰۱۹ و سه روز پس از این که بیت کوین به بالاترین قیمت سالانه خود یعنی ۱۳٫۸۷۸ دلار در ۲۶ ژوئن رسید، ثبت کرد. چین لینک از آن زمان تقریبا مستقل از قیمت بیت کوین عمل می کند و روند خود را دارد که اتفاقی نادر در فضای ارزهای دیجیتال است.

روند نزولی

در حال حاضر چند روز متوالی است که چین لینک روند صعودی داشته و به این ترتیب این امکان وجود دارد، قبل از این که چین لینک بتواند روند صعودی دوباره خود را از سر گیرد، با کاهش قیمت روبرو شود.

در صورت بازگشت قیمت و افزایش فشار فروش، میانگین متحرک ۱۰۰ روزه سطح قیمتی ۲٫۲۶ دلار را نشان می دهد که به عنوان سطح حمایت اولیه خواهد بود. در صورت شکست این سطح، قیمت میانگین متحرک ۲۰۰ روزه، یعنی ۱٫۶۲ دلار سطح حمایت بعدی خواهد بود.

در مقابل بیت کوین از زمان افت قیمت در ۲۴ سپتامبر سعی کرده است که میانگین متحرک ۲۰۰ روزه را به عنوان سطح حمایت خود حفظ کند، اما هر بار شکست خورده است.

سطوح فیبوناچی ۰٫۵، ۰٫۶۱۸، ۰٫۷۰۵ و ۰٫۷۸۶ چین لینک نیز ممکن است در صورت افت قیمت به زیر ۲٫۶۵ دلار وارد عمل شوند. این سطوح فیبوناچی به ترتیب قیمت های ۲٫۰۶ دلار، ۱٫۹۲، ۱٫۸۲ و ۱٫۷۲ دلار خواهند بود.

علاوه بر این، جدید سطح پشتیبانی برای چین لینک حدود ۱٫۵۴ دلار می باشد.

نقش اتریوم در معادله ‌ فصل آلت کوین ها

از نظر تاریخی، اتریوم، بزرگ ترین آلت کوین در بازار ارزهای دیجیتال باعث ایجاد فصل آلت کوین ها یا باعث بازیابی قدرت آلت کوین ها بوده است.

نمودار روزانه ETH USD. منبع: TradingView

نمودار روزانه اتریوم نیز شبیه به نمودار چین لینک در چند هفته‌ی گذشته است که در کف قیمت خود قرار داشت.چند هفته‌ی گذشته بیانگر آغاز یک روند قیمتی صعودی برای بیت کوین بوده است.

با این وجود، برخلاف چین لینک، اتریوم مسیر دشوارتری را پیش رو دارد. در حال حاضر، اتریوم در سطح مقاومت ۱۹۰ دلار قرار دارد. این کوین همچنین باید نزدیکترین سطح مقاومت بعدی خود را با قیمت ۲۰۵ دلار و ۲۳۱ دلار پشت سر بگذارد.