video thumb

یک نهنگ، ۱۳۱۸۰ بیت کوین را در یک تراکنش منتقل کرد!

در یک تراکنش بزرگ ثبت شده در بلاک چین بیت کوین، ۱۳۱۸۰ بیت کوین به ارزش بیش از ۱۰۸ میلیون دلار (با ارزش کنونی) منتقل شد.

یک تراکنش، UTXO (خروجی های خرج نشده) را به یک کیف پول جدید منتقل کرد

این تراکنش موجب برانگیختن توجه بسیاری شده است و برخی معتقدند که این کوین برای فروش آماده شده اند. اما بعضی دیگر بر این باورند که افزایش فعالیت ممکن است به معنای آماده شدن برای افزایشی جدید باشد. این تراکنش به هیچ وجه یک تراکنش غیرمعمول نیست، هر چند انتقال بیت کوین توسط نهنگ ها نادر است.

در تراکنش هایی کوچکتر بین ۶۵۰ تا ۱۰۰۰ بیت کوین، ارز به صرافی ها منتقل شده بود. این انتقالات پیش بینی ها برای احتمال وجود فشار فروش بیشتر را تقویت کرد.

قیمت بیت کوین پس از عبور از سه ماهه سوم، روند منفی و رو به کاهشی داشته است. در حال حاضر بیت کوین توانسته با اصلاح روند قیمت خود پس از رسیدن به سطح حمایت ۷۸۰۰ دلار، با قیمت بالاتر از ۸۵۰۰ دلار مبادله می شود.

در ماه گذشته، شبکه بیت کوین شاهد یک تراکنش با ارزش بیش از ۱ میلیارد دلار بود که باعث حیرت کاربران شد. کیف پول های متعلق به نهنگ ها به اندازه کافی وجود دارد که هزاران بیت کوین را در خارج از صرافی ها نگهداری می کنند و با جابجایی ارزهای خود، باعث ایجاد دلهره می شوند.

آدرس مورد نظر که آخرین تراکنش یک نهنگ بیت کوین را انجام داده، در رتبه ۵۲ غنی ترین آدرس های بیت کوین قرار دارد. این کیف پول ۰٫۰۷۳۹۶ درصد از کل بیت کوین عرضه شده را در اختیار دارد که تقریبا یک دهم موجودی کیف پول صرافی های بزرگ است. این آدرس مربوط به سال ۲۰۱۶ می باشد و بسیار فعال بوده و ۱۲۱ تراکنش ورودی دارد.

تحلیل های بیشتر بیشتر نشان می دهد که آدرس دریافت کننده‌ی این ۱۳۱۸۰ بیت کوین در واقع برای تبدیل آن اقدام کرده است. فرستنده مبلغ ۱۰۰۰ بیت کوین را برای اهداف خود منتقل کرده است و یک تراکنش UTXO را به یک آدرس دیگر داشته است.

افزایش دوباره فعالیت شبکه‌ی بیت کوین

فعالیت در شبکه بیت کوین به میزان نسبتاً بالایی رسیده است، به طوری که بالغ بر ۸۰۰٫۰۰۰ تراکنش در طول روز انجام می دهد. اما انتقال سرمایه ممکن است کمتر باشد. فعالیت بلاک چین ممکن است گمراه کننده باشد ، زیرا تراکنش های خرد با روزهایی که مقدار زیادی ارز منتقل می شوند، متفاوت است.

در روزهای گذشته انتقالات شبکه بیت کوین کمی پایین تر از یک میلیارد دلار بود. در گذشته این شبکه به دلایل فنی، از جمله پروژه هایی که از بلاک های بیت کوین برای تائید اضافی استفاده کره اند، بالاترین فعالیت را به خود اختصاص داده بود. انجام تراکنش های زیاد در شبکه همچنین می تواند ناشی از حملات داستینگ باشد. در این نوع حملات مقادیر جزئی در حد چند ساتوشی به آدرس های مختلف ارسال می شود تا از این طریق ردیابی منابع مالی دشوارتر شود.