video thumb

SEC: اگر بیت کوین یک اوراق بهادار بود، می‌توانست موجب بروز مشکلاتی اساسی شود

کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده (SEC) بار دیگر رسماً اعلام کرده است که بیت کوین (BTC) یک اوراق بهادار نیست. کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده در نامه ای به شرکت Cipher Technologies Bitcoin Fund در تاریخ ۱ اکتبر، اظهارنامه ثبت این شرکت سرمایه گذاری را به این دلیل (علاوه بر دلایل دیگر) که بیت کوین اوراق بهادرا نیست، رد کرد.

شرکت Cipher Technologies Bitcoin Fund در تلاش است تا بر مبنای قانون ۱۹۴۰ شرکت‌های سرمایه‌گذاری، یک شرکت سرمایه‌ گذاری را ثبت کند و در نامه درخواست خود نیز از بیت کوین به‌عنوان یک اوراق بهادار یاد کرده بود.

کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده ضمن اعلام این مسئله که بیت کوین در دسته اوراق بهادار قرار نمی ‌گیرد، دلایل دیگری را نیز برای رد درخواست سیفر مطرح کرد.

بیت کوین، اوراق بهادار نیست

از سوی دیگر، هیئت کمیسیون بورس و اوراق بهادار بیان کرد که دلایل مطرح شده توسط سیفر بر اساس تست هاوی (Howey Test) و چارچوب‌های لازم در خصوص دارایی‌های دیجیتال که در ماه آوریل منتشر شد قابل تایید نیست، در این نامه آمده است:

علاوه بر مسائل دیگر، ما اعتقاد نداریم که خریداران فعلی بیت کوین، نسبت به سایر خریداران به اقدامات ضروری مدیریتی و کارآفرینانه‌ای برای کسب سود تکیه کرده اند. بر این اساس، از آنجا که سیفر قصد دارد که به طور اساسی تمام دارایی‌هایش را با ساختار فعلی در بیت کوین سرمایه ‌گذاری کند، تعریف «شرکت سرمایه‌گذاری» که در قانون «لایحه شرکت سرمایه‌گذاری» آمده است را برآورده نمی کند و به اشتباه فرم درخواست N-2 را پر کرده است.

اگر بیت کوین یک اوراق بهادار بود، مشکلاتی اساسی رخ می داد

علاوه بر این، کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده خاطرنشان کرد که اگر بیت کوین یک اوراق بهادار بود، مشکلات اساسی دیگری رخ می داد. به طور دقیق تر، ارز دیجیتال مورد بحث “یک اوراق بهادار ثبت نشده و ارائه شده توسط مردم خواهد بود. علاوه بر این، وقوع چنین امری می‌تواند به طور بالقوه می تواند باعث شود که اعتبار مالی ارائه شده، به شکل یک متعهد اوراق بهادار بیت کوین محسوب شود. “

سرانجام، کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده خاطرنشان کرد که سیفر به اندازه کافی هنجارهای قانونی و استانداردهای حمایتی سرمایه گذاران را رعایت نکرده است. در پایان نامه آمده است که هیئت کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده به بررسی های بیشتر در مورد سیفر در صورت ادامه به وضعیت فعلی خود انجام نخواهد داد. “

همانطور که کوین تلگراف در هفته گذشته گزارش داد، بحث ها بر سر این موضوع که آیا XRP ، سومین ارز دیجیتال بزرگ در بازار سرمایه یک اوراق بهادار است یا خیر، همچنان ادامه دارد.