video thumb

شبکه باز تلگرام (TON) در اواخر اکتبر راه‌اندازی می‌شود!

براساس ایمیلی که روز چهارشنبه تلگرام به سرمایه‌ گذاران TON ارسال کرده است، شبکه باز تلگرام (TON) برای راه‌اندازی در تاریخ برنامه ریزی شده خود آماده می‌شود.

میتجا گوروشفسکی (Mitja Goroshevsky)، مدیر ارشد فناوری تون لبز (TON Labs)، استارتاپی که برای توسعه دهندگان TON ابزار می سازد، صحت ارسال این ایمیل را در گفتگو با کوین ‌دسک تایید کرد و افزود که تون لبز استخر تایید تراکنش خود را راه‌اندازی و مدیریت خواهد کرد.

در پست دیگری از کانالی در تلگرام که به پروژه TON اختصاص دارد، سرمایه‌ گذاران اصلی پروژه ایمیل را از تیم اصلی تلگرام دریافت کرده‌اند. در این ایمیل همچنین عنوان شده است که سرمایه‌ گذاران باید کلید عمومی خود را با نرم ‌افزار مخصوص تا ۱۶ اکتبر بسازند و برای دریافت توکن‌ هایی که خریداری‌ کرده‌اند، آن را در اختیار تلگرام قرار دهند.

نکته قابل توجه اینکه، پیام ارسال شده به شیوه های حاکمیتی نیز اشاره می کند و عنوان می کند که تلگرام از دخالت در اجرای شبکه خودداری می کند. در این پیام عنوان شده:

سرمایه ‌گذاران باید تائید‌ کنندگان تراکنش را انتخاب کنند. نه تلگرام و نه بنیاد TON پس از راه‌اندازی شبکه به عنوان اعتبارسنج‌ فعالیت نخواهند کرد.

طبق گزارش قبلی، کدهای TON دراوایل ماه سپتامبر عرضه شد و امکان آزمایش کدها به همراه اجرای فول نود، نود اعتبارسنج و مرورگر بلاک را در اختیار توسعه ‌دهندگان قرار داد.

طبق توافق های موجود با سرمایه گذاران TON، این پروژه قرار است حداکثر تا ۳۱ اکتبر اجرا شود. این بلاک چین که در اوایل سال ۲۰۱۸ توانست ۱٫۷ میلیارد دلار جمع آوری کند، تاکنون به صورت محرمانه پیش رفته است و حتی پاول دوروف (Pavel Durov) ، مدیرعامل تلگرام نیز هرگز وجود TON را به طور علنی اعلام نکرده است.

تنها تائید رسمی مبنی بر وجود TON، ثبت اطلاعات توکن‌های مربوط به پروژه در کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا (SEC) است که در آن نام‌ های گروه تلگرام (Telegram Group)، پاول دوروف و نیکلای دوروف (Nikolai Durov) برادر پاول دوروف، موسس تلگرام، بوده و معمار ارشد شبکه TON نیز وجود دارد.