video thumb

سرقت ۶٫۴ میلیون دلاری توکن های دیجیتال فیوژن

بنیاد فیوژن که مالکیت توکن های ارزی دیجیتال FSN را در اختیار دارد، از سرقت ۶٫۴ میلیون دلاری این توکن ها از کیف پول سوآپی متعلق به شبکه فیوژن خبر داد.
بنیاد فیوژن با انتشار بیانیه ای رسمی در همین خصوص اعلام کرد که رقمی حدود ۱۰ میلیون توکن فیوژن و ۳٫۵ میلیون توکن ERC-20 اتریوم از کیف پول های متعلق به این بنیاد به سرقت رفته است. گفته می شود این توکن ها در مجموع، رقمی حدود ۶٫۵ میلیون دلار ارزش داشته است.
بنیاد فیوژن هنوز نتیجه ای از تحقیقات مقدماتی انجام شده خود در خصوص این سرقت بزرگ ارائه نکرده است؛ اما با این حال گفته می شود اقدامات مجرمانه سایبری مشابهی در راستای پولشویی این توکن های به سرقت رفته در حال انجام است.
در بخشی از بیانیه فیوژن در خصوص این حمله آمده است: پس از سرقت اخیر، برخی رفتارهای غیر عادی مبتنی بر پولشویی رخ داده و برخی از این توکن ها در پایگاه مبالات ارزی به ویژه در پایگاه های هات بیت و بیت مکس به فروش رسانده شده اند.
بنا بر اظهارات منابع آگاه، مهاجمین از طریق کلیدهای شخصی اقدام به هک کردن کیف پول های فیوژن کرده اند. با این حال گفته می شود پروتکل فیوژن و تکنولوژی آن همچنان سالم و امن باقی مانده است.
لازم به ذکر است جهت جلوگیری از پولشویی و استفاده مجرمانه از توکن های به سرقت رفته، تمامی سپرده گذاری ها و برداشت های مربوط به فیوژن بر روی پایگاه های مبادلاتی همچون هوئوبی، بیت مکس، سایتکس و هات بیت مسدود شده اند. مابقی توکن های باقی مانده در کیف پول های سوآپی فیوژن نیز به کیف پول های سرد منتقل شده و همچنین کلیه تراکنش های این کیف ها نیز تحت تعقیب هستند.
لازم به ذکر است، بنیاد فیوژن اخیرا در حال اتخاذ تدابیری برای مقابله با چنین اقداماتی و روند باز گرداندن سپرده های مشتریان به کیف پول آنها بود.