سرمایکس
sarmayex Coin icon

بازار معامله حرفه ای

سرمایکس راه اندازی شد

sarmayex Coin icon
شروع معامله sarmayex Arrow icon
video thumb

کشف باگ مربوط به درز اطلاعات کاربران در پروتکل Zcash

شرکت توسعه دهنده نرم افزاری کومودو از وجود یک باگ تازه کشف شده در شبکه بلاک چین Zcash و اکثر فورک های وابسته به این شرکت خبر داد که گفته می شود منجر به درز اطلاعات کاربران می شود.
دوک لتو از کارشناسان کومودو با انتشار این خبر در وب لاگ شخصی خود نوشت: بر اساس بررسی های انجام شده بر روی Zcash و پروتکل آن، یک باگ جدید در تمامی آدرس های محافظت شده در این شبکه یافت شده است. این باگ هم اکنون در منبع کدهای مربوط به فورک های Zcash وجود دارد. (باگ مذکور) این امکان را دارد تا آی پی آدرس های تمامی نودهای مجهز به سپر حفاظتی (zaddr) را پیدا کند. با این حساب اگر به عنوان مثال، آلیس اقدام به تراکنشی به مقصد باب را انجام دهد، باب قادر خواهد بود آی پی آدرس آلیس را پیدا کند. این مشکلی است که در طراحی پروتکل Zcash وجود دارد.
بر اساس بیانیه صادر شده از سوی لتو، کاربرانی که اقدام به انتشار zaddr خود کرده و یا آن را در اختیار شخص سومی قرار می دهند، در معرض این تهدید قرار خواهند داشت. لتو همچنین از کاربران خواسته تا آی پی آدرس ها و اطلاعات مکانی خود را مورد بررسی قرار دهند.
بنا به گفته این کارشناس ارشد فعال در زمینه توسعه نرم افزاری بلاک چین ها، آن دسته از کاربرانی که تا کنون از zaddr خود استفاده نکرده اند، در معرض این تهدید قرار ندارند. به علاوه، وی اعلام کرده که Zcash تنها ارز دیجیتال در معرض این تهدید نبوده و بسیاری از ارزهای دیجیتال و پروتکل های آنها از این مشکل رنج می برند.

  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media

خرید حضوری

sarmayex pin location