video thumb

بانک مرکزی اروپا: ارزهای دیجیتال ماهیت پولی ندارند

ماریو دراگی، رئیس بانک مرکزی اروپا طی اظهارات اخیر خود، نظارات این بانک در خصوص ارزهای دیجیتال پایدار، آینده سرمایه های دیجیتال و همچنین امکان پیدایش نسخه دیجیتال یورو را مورد بررسی و ارزیابی قرار داد.
بر اساس این گزارش، ماریو دراگی با ارسال نامه ای رسمی به «اوا کیلی»، از اعضای پارلمان اروپا تاکید کرده که بانک مرکزی اروپا با دقت تمام، روند توسعه صنعت ارزهای دیجیتال را تحت نظر دارد.
وی در نامه خود نوشت: بانک مرکزی اروپا با رویکرد بررسی و فهم مولفه های بالقوه سیاست های پولی، امنیت و تاثیر گذاری پرداخت ها و زیر ساخت بازار و همچنین بررسی میزان پایداری سیستم مالی، در حال آنالیز سرمایه های دیجیتال و ارزهای دیجیتال پایدار است.
لازم به ذکر است دراگی، علیرغم دیدگاه مثبت موجود در قبال تکنولوژی های جدید، معتقد است که ارزهای پایدار و ارزهای دیجیتال در حقیقت از ارزش کمی برخوردار هستند.
وی در ادامه نامه خود نوشت: همچنین، ارزهای پایدار و سرمایه های دیجیتال مولفه های محدودی در این زمینه ها دارند و به گونه ای طراحی نشده اند که بتوان آنها را به عنوان زیر مجموعه پول ها در نظر گرفت.
وی با این حال در نامه خود تاکید کرده است که با توجه به روند ممتد نوآوری های فناوری و انقلاب پر سرعت در حال انجام در صنعت ارزهای دیجیتال، ممکن است در آینده این ارزیابی ها مورد بازبینی و تغییر قرار گیرند.