video thumb

نرخ هش شبکه‌ بیت کوین با کاهشی ۴۰ درصدی روبرو شد!

گزارشا ها حاکی از این است که نرخ هش شبکه بیت کوین (BTC) در روزهای اخیر، در یک شوک ناگهانی برای شبکه، رکورد ۴۰ درصد را به خود اختصاص داد.

نرخ هش شبکه بیت کوین در ماه نوامبر سال ۲۰۱۸٫ منبع: Coin.dance

داده های سایت Coin.dance و سایر منابع نشان دهنده‌ی این است که نرخ هش شبکه در روز یکشنبه از ۹۸،۰۰۰،۰۰۰ به ۵۷,۷۰۰,۰۰۰ تراهش در ثانیه کاهش یافت.

دلیل کاهش شدید هش ریت همچنان نامعلوم است

تاکنون دلیل کاهش شدید و ناگهانی هش ریت مشخص نشده است و با در نظر گرفتن اینکه تابستان اخیر شاهد رکوردشکنی هش ریت شبکه بودیم، این موضوع بیش از پیش دارای اهمیت می باشد.

فقط چند روز پیش بود که کوین تلگراف گزارش داد که نرخ هش بیت کوین در یک نقطه عطف تاریخی توانست رکورد ۱۰۲ کوینتیلیون را پشت سر بگذارد.

همانطور که قبلاً نیز اشاره شده است، نرخ هش یک ارز دیجیتال که گاهی به آن توان محاسباتی یا هشینگ نیز گفته می شود، پارامتری است که اندازه گیری میزان محاسباتی را که یک شبکه معین می تواند در هر ثانیه انجام دهد را نشان می دهد.

نرخ هش بالاتر به معنی رقابت بیشتر در بین ماینرها برای اعتبارسنجی بلاک های جدید است. بیشتر بودن هش ریت همچنین به معنای افزایش منابع مورد نیاز برای انجام حمله ۵۱ درصد بوده و باعث می شود که شبکه امن تر شود.

هم اکنون هش ریت شبکه بیت کوین تا حدودی بازیابی شده و به ۸۸٫۳۰۰٫۰۰۰ تراهش در ثانیه رسیده است، هرچند هم چنان کمتر از رکورد قبلی می ‌باشد. در طول تابستان، تحلیلگران ارز دیجیتال ادعا می کردند که رکوردشکنی شبکه در خصوص نرخ هش یک شاخص صعودی برای عملکرد قیمت این کوین برتر است.

مکس کایزر، یکی از سرمایه گذاران بیت کوین در توئیتی که در ماه آگوست منتشر کرده بود، ادعا کرده است:

قیمت تابعی از نرخ هش می‌ باشد و نمودار و روند نرخ هش نیز به بازار صعودی ۹ ساله خود ادامه می دهد.

در ماه نوامبر ۲۰۱۷، بیت کوین شاهد روند نزولی و کاهش ناگهانی ۵۰ درصدی در نرخ هش شبکه خود بود که با کند شدن پردازش تراکنش ها، افت قیمت و حتی انتقال کوتاه مدت ماینرها به شبکه هاردفورکی بیت کوین کش همزمان شد.