video thumb

بورس کالای شیکاگو، به دنبال عرضه‌ی اختیارات برای قراردادهای آتی بیت کوین را در سه ماهه اول سال ۲۰۲۰ !

گروه بورس کالای شیکاگو (CME) به دنبال عرضه‌ی اختیارات برای قراردادهای آتی بیت کوین خود را در سه ماهه اول سال ۲۰۲۰ است، در حالی که اجرایی شدن آن نیازمند تایید مراجع قانونی است.

“انعطاف پذیری برای محافظت از خطر قیمت بیت کوین

تیم مک کورت (Tim McCourt)، یکی از مسئولین بورس کالای شیکاگو عنوان کرد:

با توجه به افزایش تقاضا و رشد چشم گیر در بازار قرادادهای آتی بیت کوین، ما معتقدیم کهعرضه‌ی این اختیارات باعث ایجاد انعطاف پذیری در تبادلات مشتری‌ ها شده و خطرات مرتبط با قیمت بیت کوین را کاهش می ‌دهد.

مک کورت افزود: محصولات جدید برای کمک به موسسات و معامله گران حرفه ای در مدیریت بازار نقدی معاملات بیت کوین و همچنین فعال کردن آنها برای محافظت از مواضع قراردادهای آتی بیت کوین در یک محیط تبادلی قانون گذاری شده در نظر گرفته شده است.

در متن اطلاعیه بورس کالای شیکاگو عنوان شده است که از زمان عرضه قراردادهای آتی بیت کوین در سال ۲۰۱۷ در این بازار، ۲۰ دوره قرارداد آتی تسویه شده‌اند که طی آن، چیزی بیش از ۳٫۳۰۰ حساب کاربری یکتا، اقدام به معامله قراردادهای آتی کرده‌اند.

طبق گزارش‌ها، از ابتدای سال جاری میلادی تا به حال ۷٫۰۰۰ قرارداد آتی بیت کوین به صورت روزانه در CME معامله شده‌اند که روزانه ۳۵٫۰۰۰ بیت کوین از طریق قراردادهای آتی CME مبادله شده است.

بورس کالای شیکاگو خاطرنشان می کند که در سال ۲۰۱۹، حجم معاملات مشتری ‌هایی که خرید و فروش تامینی انجام می ‌دهند و آن دسته از افرادی که از گزینه ‌‌های مبنا در معاملا‌شان استفاده می ‌کنند، به طور متوسط، روزانه ۴٫۳ میلیون نفر بوده است.

در همین حال، علاقه نهادی به قراردادهای آتی بیت کوین در بورس کالای شیکاگو در اوایل تابستان سال ۲۰۱۹ به اوج خود رسید، تا جایی که ۵۶ موقعیت بزرگ در خصوص قراردادهای آتی در ماه جولای گزارش شده است.

کوین تلگراف پیش‌تر گزارش کرده بود که در ماه می حجم معاملات قراردادهای آتی بیت کوین در بورس کالای شیکاگو به بالاترین سطح خود رسیده است.

در بخش دیگری از بازار قراردادهای آتی بیت کوین، موسسات مالی بزرگی همچون بکت ورهاوس (Bakkt Warehouse) بودیم که به‌عنوان نگه‌دارنده تایید شده سرمایه‌ ها در پلتفرم بکت فعالیت می ‌کند، در اوایل ماه جاری سپرده گذاری و برداشت از حساب‌ ها به صورت بیت کوین را آغاز نمود.

بکت در نظر دارد تا قراردادهای آتی فیزیکی برای بیت کوین عرضه کند. این عمل برخلاف نمونه ‌هایی مانند بورس کالای شیکاگو و بورس اوراق بهادار شیکاگو (CBOE) است که در آنها تسویه‌ی قراردادها به صورت نقدی صورت می ‌گیرد.