video thumb

کوین های پیگیر گریز، باید تغییر کنند تا بتوانند در بازار باقی بمانند!

کوین های پیگیر گریز با جدیدترین الزامات قانون گذاری برای شفافیت در معرض تهدید قرار گرفته اند. طبق گزارش بلومبرگ، دارایی های تقریباً پذیرفته شده مانند دش (DASH)، مونرو (XMR) و زدکش (ZEC) باید درخواست های تقریبا غیرممکن را بپذیرند.

کاهش علاقه به ناشناس بودن

کوین هایی که امکان پنهان کردن تراکنش ها را دارند و کیف پول هایی با ویژگی های ناشناس بودن ارائه می دهند ممکن است هدف بعدی قانون گذاران باشند. برای دش، مونرو و زدکش، این موضوع می‌تواند بسیار آسیب زننده باشد، زیرا این سه دارایی نقش های جدید و مهمی را در فضای ارزهای دیجیتال ایفا می کنند. شک و تردید در مورد این کوین ها پس از روند کاهش علاقه برای استفاده از کوین های ناشناس و ترکیب کوین ها ایجاد شده است.

برای مثال دش که در حال حاضر در کوین بیس پرو معامله می شود، فاقد ویژگی ناشناسی است. به طور کلی، معامله گرانی که کوین های ناشناس به صرافی ها ارسال می‌ کنند باید این ویژگی را از کوین ها حذف کنند تا بتوان به موجودی حساب اضافه شود.

اما پیگیری مبدا کوین ها قبل از واریز غیرممکن است. در مورد دش، گزینه های ناشناس بودن توسط تمام افراد مورد استفاده قرار نمی گیرد. زدکش و مونرو نیز راه هایی برای حذف ناشناس بودن و به اشتراک گذاری اطلاعات فقط با طرفین مورد نظر دارند.

از طرف دیگر، حسابرسی و نظارت بر شبکه بیت کوین آسانتر است، زیرا آدرس های مقصد قابل مشاهده هستند و موجودی آنها پنهان نیست. با این حال، این موضوع مشکل دیگری به وجود می‌ آورد. در شبکه هایی که آدرس عمومی قابل مشاهده است، با روش داستینگ (dusting) می ‌توان به آدرس های موجود حمله کرد که منجر به اتصال آنها به کیف پول های مشکوک و سردرگم شدن بازرسان بلاک چین می‌شود.

صرافی کره ای OKEx راه خود را در ماه اکتبر از ارزهای پیگیر گریز جدا می کند

کوین های پیگیر گریز بیش از یک سال است که به دلیل قانون گذاری های محلی در ژاپن از لیست صرافی های این کشور حذف شده اند. اکنون صرافی OKEx اعلام کرده است علاوه بر سه کوین پیگیر گریز شناخته شده، هورایزن (ZEN) و سوپر بیت کوین (Super Bitcoin) را نیز حذف خواهد کرد.

پروژه هایی مانند بیت کوین پرایوت (BTCP)، ورج (XVG) و سایر کوین هایی که به محرمانگی پرداخته اند نیز ممکن است تحت تاثیر قرار گیرند. پس از شور و شوق اولیه از حضور چنین کوین های پیگیر گریزی، نخستین بادهای مخالفت در سال ۲۰۱۸ وزید. کوین های دارای ویژگی های ناشناس بودن به جای آنکه جایگزین بیت کوین شوند نتوانستند پذیرش مناسب به دست آورند. بایت کوین (BCN)، کوین ناشناسی که باعث ایجاد پروژه مونرو شد پس از رسوایی تیم بنیان گذار آن و همچنین نوسانات زیاد، از لیست اکثر صرافی ها حذف شد.

حذف این کوین ها توسط صرافی OKEx به دنبال تصمیم صرافی های کوین بیس بریتانیا و CEX_io مبنی بر حذف دش و زد کش صورت گرفته است. علیرغم این واقعیت که کوین های دش، مونرو و زد کش دارای نقدینگی بالا و پروژه های نسبتا خوبی می باشند، اما سرنوشت دلگرم کننده ای ندارند.

در بهترین حالت، کوین های ناشناس باید به عنوان دارایی های دیجیتال معمولی و بدون ویژگی ناشناس بودن استفاده شوند. پروژه هایی که قصد دارند تا حالت مخفی را در ارسال کوین هایشان بگنجانند، باید اقدامات خود را مطابق با پیش نیازهای کارگروه ویژه اقدامات مالی (FATF) انجام دهند.