video thumb

ایجاد صرافی ارزهای دیجیتال توسط پیام‌رسان LINE!

برنامه پیام رسان لاین (LINE)، اخیرا پس از دریافت تائیدیه قانونی نهایی برای ۸۰ میلیون کاربر فعال ژاپنی خود اخیرا یک صرافی ارزهای دیجیتال راه‌اندازی کرده است.

ارائه دهنده این پیام رسان که در شینجوکو مستقر می باشد و ۷۳٫۳۶ درصد آن متعلق به شرکت Naver کره جنوبی است، در بیانیه ای اعلام کرد که این صرافی جدید که بیتمکس (Bitmax) نام دارد در حال حاضر با انجام معاملات ۵ ارز دیجیتال فعال می باشند که این ارزها عبارتند از: بیت کوین (BTC)، اتریوم (ETH)، ریپل (XRP)، بیت کوین کش (BCH) و لایت کوین (LTC).

طبق این بیانیه، این سرویس از ساعت ۳ بعد از ظهر روز سه شنبه آغاز به کار کرده است و در مرحله‌ی اول تنها بر روی دستگاه‌ های اندرویدی عرضه می شود. برای دسترسی به این خدمات کاربران پیام ‌رسان LINE می ‌توانند به بخش کیف ‌پول در این نرم ‌افزار مراجعه کنند. علاوه براین، خدمات مذکور در نرم‌ افزار و پلت ‌فرم پرداختی این شرکت که LINE Pay نام دارد نیز ادغام و یکپارچه ‌سازی شده است.

گفتنی است که تبادل ارز دیجیتال در این پلت‌فرم از طریق یک شرکت تابعه با نام LVC Corporation صورت می ‌گیرد که در تاریخ ۶ سپتامبر توانست مجوز‌های لازم برای مبادله‌ی رمزارز را از آژانس خدمات مالی ژاپن دریافت کند.

شهروندان کشور ژاپن می ‌توانند با استفاده از حساب کاربری خود در نرم‌افزار LINE نیز به خدمات Bitmax دسترسی داشته باشند و برای انجام معاملات هیچ کارمزدی از کاربران دریافت نمی شود، با این حال در زمان سپرده‌ گذاری و برداشت وجه از حساب، ۱۰۸ ین (ارز فیات ژاپن) به عنوان کارمزد از کاربران درخواست خواهد شد.

از نظر امنیتی نیز LINE عنوان کرد که از یک کیف پول تهیه شده توسط BitGo برای جدا کردن دارایی های مشتریان و ذخیره دارایی ها در یک کیف پول سرد که خود توسط یک تیم اختصاصی اداره می شود، استفاده می کند.

در رابطه با پروتکل‌ های شناخت مشتری (KYC) نیز برای مشتریان جدید برقرار می باشد و متقاضیان می‌ توانند با استفاده از کارت شناسایی و تصویری از آن، در کنار یک حساب بانکی معتبر و یا از طریق ایمیل یا مدارک شناسایی دیگر، اقدام به افتتاح حساب جدید کنند.

همچنین گفتنی است که این سرویس جدید به صورت کاملا مستقل از صرافی بیت باکس (BitBox) که در سنگاپور مستقر بوده و از ماه جولای ۲۰۱۸ تحت مدیریت LINE فعالیت خود را آغاز نموده اداره می شود و تنها در دسترس شهروندان ژاپن و ایالات متحده قرار دارد، عمل می‌کند.