video thumb

همکاری مشترک آلفا بانک و شرکت X5 در تولید بلاک چین مشترک

آلفا بانک و گروه خرده فروشی X5 از راه اندازی بلاک چینی مشترک در روسیه به منظور مدیریت جریان بازرگانی خود خبر دادند. بر اساس بیانیه منتشر شده در وب سایت بانک مذکور، سرویس جدید مشترک دو شریک تجاری که سامانه مدیریت نقدی و خزانه داری توزیعی یا DTCM نام دارد، مشتریان آلفا بانک را قادر به مدیریت پرداخت، وام و سپرده های خود و همچنین رصد جریان سرمایه در بانک مذکور خواهد کرد.
گفته می شود این سرویس به عنوان پلی به سرویس خدمات بانکی برای شرکت ها محسوب می شود.
«دنیس دادون» مدیر بخش تحقیقات و نوآوری های آلفا بانک در خصوص این پروژه گفت: تفاوت کلیدی میان سیستم DTCM و دیگر مدل های موجود مشابه در بازار این است که ما کانالی در اختیار مشتریان خود قرار می دهیم که بتوانند از این طریق سفارش های خود را به بانک ارسال کرده و البته این سیستم راهی برای شکل دهی منطق تجاری تولید را در اختیار مشتریان قرار داده و در حقیقت، یک بانک فردی برای مشتریان ایجاد خواهد کرد.
گفته می شود بر خلاف مدل های بانکداری سنتی، مدل BaaS به مشتریان اجاره می دهد تا سرویس های در اختیار خود را شخصی سازی کنند. سیستم DTCM نیز به عنوان پلتفرم مبتنی بر بلاک چینی عمل می کند که توانایی ذخیره قراردادهای هوشمند بر روی شبکه خود را خواهد داشت.