video thumb

راهکار آیوتا برای ذخیره‌سازی بلندمدت داده‌های تراکنش‌ها!

آیوتا کرانیکل (Chronicle) را به عنوان یک راهکار دائمی معرفی کرده است که به صاحبان نودهای خود اجازه می دهد تا به سادگی تمام تراکنش ‌های خود را ذخیره کرده و دسترسی همیشگی به داده‌ها را حفظ کنند.

راهکار ذخیره سازی نامحدود آیوتا

بنیاد آیوتا ، راهکاری به نام کرانیکل را به جامعه خود معرفی کرد که به صاحبان نود اجازه می دهد تا تمام داده های تنگل (Tangle) را ذخیره کنند و در صورت نیاز، سریعاً به آن داده دسترسی پیدا کنند.

پیش از کرانیکل، دارندگان نودهای پروژه‌های ارز دیجیتال مبتنی بر آیوتا، به دلیل محدودیت ذخیره ‌سازی با مشکلات زیادی مواجه می ‌شدند، چرا که داده‌ های تراکنش‌ ها به سرعت فضای پایگاه داده را پر می‌ کرد. آوتا در تلاش بود تا این مشکل را با معرفی local snapshots که به صاحبان نودها اجازه می داد تا تراکنش های قدمی را پاک کرده و پایگاه داده کوچک خود را حفظ کنند، برطرف کند.

آیوتا کمک های مالی ارائه می دهد

بنیاد آیوتا قصد دارد تا در آینده کارایی و قابلیت کرانیکل را گسترش دهد و از جامعه خود برای مشارکت در این توسعه دعوت به عمل آورد. این بنیاد همچنین عنوان کرد که قصد دارد برای توسعه و گسترش مفهوم نودهایی که تمام داده‌ه ای تراکنش را ذخیره می‌ کنند کمک های مالی ارائه دهد.

جگوار و آیوتا

کوین تلگراف در ماه آگوست گزارش داد که شرکت آیوتا با شرکت خودروسازی جگوار لندروور برای استفاده از اثبات مفهوم (PoC) در ردیابی انرژی خودرو با فناوری DTLمشارکت کرده است.

راسل ویکرز (Russell Vickers)، مدیر گروه جگوار لندروور، درباره آنچه که او معتقد است PoC برای شهرهای هوشمند در حوزه انرژی در آینده به ارمغان می ‌آورد، اظهار داشت:

این نوآوری به وضوح نشان‌ دهنده این است که شهرها چگونه می‌توانند هم زیرساخت و هم سیستم حمل و نقل را به یک اکوسیستم پایدار و سودمند منتقل کنند. ما از اینکه این امکان را فراهم ساختیم تا عموم مردم شاهد این باشند که ساختمان ‌های انرژی مثبت و وسایل نقلیه‌ ای همچون I-Pace در این مانور و حرکت آزمایشی، چگونه می ‌توانند نوآوری پایدار مثبتی را مطابق با استراتژی Destination Zero جگوار لندروور ایجاد کنند، بسیار خوشحال و هیجان‌زده‌ایم.