video thumb

برنامه‌ی مقامات چینی برای جلوگیری از استخراج ارزهای دیجیتال در کشور همسایه!

لیست عناوین این مطلب

قانون گذاران در منطقه خودمختار چینی مغولستان داخلی با صدور اطلاعیه ای خواستار توقف فعالیت شرکت‌ های مرتبط با استخراج ارزهای دیجیتال این استان شده اند.

شرایط اطلاع رسانی

همانطور که خبرگزاری محلی مربوط به ارزهای دیجیتال ChainNews گزارش داد، پنج سازمان در داخل مغولستان داخلی نیاز به اصلاح صنعت استخراج در این استان را تشخیص داده اند. سازمان هایی که مشخص شده اند، عبارتند از: کمیسیون توسعه و اصلاحات، اداره امنیت عمومی، وزارت صنعت، اداره امور مالی و مرکز کلان داده. براساس این گزارش، موضع قانون گذار این منطقه این است که:

صنعت استخراج ارزهای دیجیتال به نوآوری‌های شبه مالی متعلق است که با اقتصاد واقعی ارتباطی ندارد و نباید از آن پشتیبانی کرد. “

تاثیرات

رویکرد نظارتی چین در معدن رمزنگاری تا حدی متناقض بوده است ، و مشخص نیست که این اخطار اخیر دقیقاً برای معدنچیانی که در مغولستان داخلی فعالیت می کنند به چه معناست.

رویکرد قانونی چین در قبال استخراج ارزهای دیجیتال تا حدی متناقض بوده است و مشخص نیست که این اخطار دقیقاً برای استخراج کنندگانی که در مغولستان داخلی فعالیت می کنند به چه معناست.

دووی ون (Dovey Wan)، یکی از کارشناسان عرصه‌ی ارزهای دیجیتال در توییتی نسبت به این مسئله واکنش داد و عنوان کرد: من شک دارم که چنین اخطاری تأثیرگذار باشد.”

طبق گزارشات، تا پایان ماه مه تخمین زده می ‌شد که چین مسئول ۷۰ درصد از قدرت پردازشی شبکه بیت کوین است. در آن زمان، گزارش ‌هایی منتشر شد مبنی بر اینکه، قانون گذاران چینی در حال تحقیق در مورد فعالیت ‌های غیرقانونی استخراج در استان سیچوآن بودند. سیچوآن استانی است که به لطف انرژی برق آبی بیش از ۷۰ درصد از قدرت استخراج بیت کوین چین را در اختیار دارد.

در ماه آوریل، کوین تلگرافگزارش داد که کمسیون ملی توسعه و اصلاحات چین در نظر دارد تا ممنوعیت استخراج ارزهای دیجیتال در سراسر کشور را بررسی کند.

این ممنوعیت آزمایشی منجر به گمانه زنی هایی شد که استخراج کندگان را مجبور به ترک کشور و یا روی آوردن به فعالیت های زیر زمینی می کند، با این حال تا کنون هیچ ممنوعیتی در ارتباط با این صنعت وارد مجموعه قوانین و مقررات چین نشده است.