video thumb

LocalBitcoins: کاربران مرورگر Tor در معرض خطر از دست دادن بیت کوین های خود هستند!

لیست عناوین این مطلب

صرافی ارزهای دیجیتال همتا به همتای فنلاندی لوکال بیت کوینز (LocalBitcoins) به کاربران در مورد خطرات امنیتی موجود در مرورگر تور (Tor) هشدار داده است.

ریچارد بنسبرگ (Richard Bensberg)، متخصص امور تراکنشی، تصویری از بنر لوکال بیت کوینز منتشر کرد که به کاربران در مورد خطر از دست دادن بیت کوین های خود (BTC) هشدار می دهد و در آن عنوان شده بود:

هشدار به تمام کاربران تور: مرورگر تور شما را در معرض خطر سرقت بیت کوین های شما قرار می‌ دهد.

سپس لوگال بیت کوینز در پاسخ به بنسبرگ گفت، اگرچه استفاده از مرورگر Tor بر خلاف مقررات سرویس های آن نیست، اما به دلایل امنیتی استفاده از آن توصیه نمی‌شود. لوکال بیت کوینز مشخص نکرد که چرا این مرورگر کاربران را در معرض سرقت قرار می دهد.

بنسبرگ با انتقاد از اقدام این صرافی اظهار داشت که لوکال بیت کوینز با با قرار دادن بنر علیه مرورگر تور که به ارائه حریم خصوصی و ناشناس بودن معروف است، سردرگمی زیادی به وجود آورده است و به نوعی اوضاع را آشفته کرده است.

تصویر هشدار لوکال بیت کوینز، منبع: توییتر

Tor Project

مرورگر تور محصول پرچمدار تور پراجکت (Tor Project) است، شرکتی که مسئول شبکه ناشناس Tor می ‌باشد. گفتنی است که در ماه جولای سال جاری، کوین تلگراف گزارش داد که کمپین جذب سرمایه تور پراجکت تنها ۲۵ ساعت پس از راه اندازی به ۱۰،۰۰۰ دلار رسید.

این کمپین دو هفته ای به منظور پشتیبانی از اهداف خود در زمینه‌ی حفظ حریم خصوصی و آزادی در بستر آنلاین سرانجام ۱۸،۸۹۲ دلار سرمایه جذب کرد. همچنین گفتنی است که Tor، طرفداران بسیار زیادی دارد که از جمله‌ی آنها عبارتند از: ادوارد اسنودن، افشاگر اطلاعات محرمانه آژانس امنیت ملی.

در همین حال، لوکال بیت کوینز پس از حذف ناگهانی انجام معاملات ارز داخلی برای کاربران در اوایل ماه ژوئن، شاهد افت قابل توجهی در معاملات بود. در تاریخ ۱۸ ژوئن، لوکال بیت کوینز به سیاست های سختگیرانه تر خود ادامه داد و چهار ردیف حساب مختلف را در سیستم جدید تأیید هویت خود معرفی کرد که محدودیت هایی برای فروش بیت کوین و ارسال تبلیغات بر روی پلتفرم خود اعمال می کند.