video thumb

اجرای هاردفورک استانبول اتریوم تا اوایل ماه اکتبر به تعویق افتاد!

طبق گفته هادسون جیمسون (Hudson Jameson)، مدیر جامعه بنیاد اتریوم، فعال سازی شبکه آزمایشی اتریوم در مورد هاردفورک استانبول در اوایل ماه اکتبر صورت می گیرد.

طبق گزارش کوین دسک، جیمسون در تماس تلفنی با یکی از توسعه دهندگان عنوان کرد که عرضه‌ی شبکه آزمایشی این هاردفورک برای اوایل ماه اکتبر برنامه ریزی شده است. وی افزود:

به هر کسی که به سخنان من گوش می دهد و نمی داند که این فرآیند چگونه کار می کند باید عنوان کنم که ما شماره بلاکی را که حدس می زنیم در حدود تاریخ ۲ اکتبر ایجاد شود را انتخاب می کنیم. با این وجود، این امکان وجود دارد که آن بلاک یک یا دو روز قبل یا بعد از تاریخ مشخص شده ایجاد شود و این امر، تنها به سرعت ایجاد بلاک بستگی دارد.

تاخیر دیگری برای هاردفورک استانبول اتریوم

پیش از این، کوین تلگراف در تاریخ ۲۸ اوت گزارش داد که پریتی (Parity) که یک شرکت زیرساختی بلاک چین است که هسته اصلی شبکه اتریوم را اداره می کند، پیش از این هاردفورک برنامه ریزی شده را تا تاریخ ۶ سپتامبر به تاخیر انداخته است. وی تانگ (Wei Tang)، توسعه دهنده‌ی اصلی پریتی در آن زمان عنوان کرد که این سازمان حداقل به دو هفته دیگر نیاز دارد تا توسعه دهندگان بتوانند در انتخاب شماره بلاک مناسب برای فورک استانبول پیشرفت داشته باشند. تانگ در آن زمان عنوان کرد:

ما تا تاریخ ۶ سپتامبر پیاده سازی این کار، زمان لازم داریم. نه تنها به این دلیل که EIP ها را دیر پذیرفتیم، بلکه در حال حاضر با تغییر کدبیس های زیادی مواجه شدیم و احتمالا قبل از آنکه وارد کردن آنها به EIP استانبول، آنها را با یکدیگر ادغام می‌ کنیم.

ظرفیت بلاک چین اتریوم به تدریج در حال پر شدن است

همانطور که کوین تلگراف پیش از این گزارش داده بود، ویتالیک بوتین، بنیان گذار اتریوم عنوان کرد که بلاک چین اتریوم تقریباً پر است، که به نظر می رسد این امر مانع پذیرش بیشتر توسط حاضرین در شبکه اتریوم می‌شود. بوترین ادامه داد:

مقیاس پذیری یک تنگنای بزرگ است زیرا بلاک چین اتریوم تقریباً پر است. اگر شما یک سازمان بزرگ تر هستید، در صورت پیوستن به بلاک چین ما، نه تنها ظرفیت بیشتر پر خواهد شد، بلکه برای فضای تراکنشی با هم رقابت خواهیم کرد. این موضوع همین الان نیز گران است و به دلیل حضور ما پنج برابر گران تر هم خواهد شد. پس مانعی برای پیوستن مردم وجود دارد.”