video thumb

پروژه بلاک چین تلگرام وارد آخرین مرحله آماده‌سازی خود شد!

بر اساس گزارشات منتشر شده، شبکه TONیا همان پروژه بلاک چین تلگرام وارد آخرین مرحله آماده سازی خود شده است. کدهای اجرای نود بلاک چین در اواخر روز جمعه در پورتال شبکه آزمایشی (testnet) منتشر شد و در حال حاضر توسعه‌ دهندگان و طرفداران بلاک چین تلگرام می ‌توانند فول نود بودن، فعالیت به عنوان یک نود تائید کننده تراکنش‌ ها یا یک کاوشگر بلاک چین را تست و بررسی کنند.

طبق اعلام منابع آگاه در مورد این پروژه، برنامه ریزی شده بود که عرضه‌ی این پروژه در تاریخ اول سپتامبر صورت بگیرد، اما به دلایل نامشخص چند روزی به تعویق افتاد.

به‌گفته میتجا گوروشوسکی (Mitja Goroshevsky)، مدیر ارشد بخش فناوری TON Labs که در حال کار بر روی ابزار devs است در حال حاضر ۱۰۰ نود وجود دارد که توسط تلگرام بر روی شبکه آزمایشی فعال هستند. نودهای دیگری نیز توسط استارتاپ وی که توسط سرمایه ‌گذاران پروژه بلاک چین تلگرام اداره می ‌شود، نگهداری می شوند که در اوایل سال ۲۰۱۸، مبلغ ۱٫۷ میلیارد دلار جذب سرمایه داشته اند.

گوروشوسکی در گفتگو با کوین دسک عنوان کرد:

سورس کدهای اجرا و راه‌ اندازی فول نودها منتشر شده‌ اند. به ‌وسیله این کدها می ‌توان به شبکه آزمایشی دسترسی پیدا کرد، بلاک ایجاد نمود و تراکنش ‌ها را تائید کرد. کلاینت سبک تلگرام (Light Client)، چندین ماه قبل منتشر شده بود. روز دوشنبه نیز شاهد عرضه نسخه بتای کیت توسعه نرم‌ افزاری توسط TON Labsخواهیم بود.

گفتنی است که راه اندازی شبکه اصلی برای شبکه باز تلگرام قرار استکه حداکثر تا ۳۱ اکتبر انجام شود.

بلاک چین تلگرام به عنوان یک پروتکل ضد سهام با پشتیبانی از چندین “شاردینگ” (Sharding) طراحی شده است. همچنین تائیدکنندگان نیز از بین کاربرانی که مقادیر قابل توجهی از توکن‌ها را در اختیار دارند ، انتخاب می شوند.

طبق گفته TON Labs، بلاک چین TON با نرم افزار مبتنی بر اتریوم سازگار خواهد بود.