video thumb

جاستین سان، مدیرعامل شرکت ترون به خرید روزانه ۵،۰۰۰ دنبال‌کننده در توئیتر متهم شد!

جاش راجر (Josh Rager)، یکی از مفسران بازار ارزهای دیجیتال، جاستین سان، بنیان گذار ترون را متهم کرده که روزانه ۵۰۰۰ تا ۶۰۰۰ دنبال کننده در توئیتر خریداری می کند.

در توییتی که راجر منتشر کرد، وی ادعا کرد:

“به نظر می رسد که شما هنوز هم روزانه ۵،۰۰۰ تا ۶،۰۰۰ دنبال کننده خریداری می کنید. دوست دارم بدانم که چگونه از اواخر سال ۲۰۱۸ رشد منفی دنبال کننده ها تغییر کرد و از آن زمان روزانه ۵ هزار دنبال کننده به دست می آورید؟

وی افزود: “تو چنین الگویی هستی. من برای سرمایه گذاران ترون متاسفم. “

آمار ناخوشایند

راجر برای اثبات اداعای خود، تصاویری از آمار وب سایت SocialBlade ارسال کرد که به نظر می رسد، جاستین سان به طور میانگین روزانه ۵ هزار دنبال‌کننده جدید در توئیتر دارد.

خلاصه‌ی آمار دنبال کننده های توئیتر جاستین سان از تاریخ ۲۰ آگوست تا ۲ سپتامبر. منبع: SocialBlade

دومین تصویر، روند نزولی دنبال ‌کننده‌ های سان را از ماه فوریه تا ماه دسامبر نشان می دهد. به عقیده راجر پس از دسامبر، سان شروع به خرید دنبال کننده کرده است.

نمودار پیشرفت در تعداد دنبال کننده های توئیتر جاستین سان (ژانویه ۲۰۱۸ – سپتامبر ۲۰۱۹). منبع: SocialBlade

تا به اینجا سان نسببت به اتهاماتی که راجر به وی وارد کرده، واکنش نشان نداده است. گفتنی است که در حال حاضر صفحه سان در توئیتر ۱٫۷ میلیون دنبال‌ کننده دارد.

کاربران توئیتر هر کدام به نوع متفاوتی نسبت به این خبر واکنش نشان داده‌ اند. یکی از این کاربران می ‌نویسد: به چانگ پنگ ژائو نگاه کن، وی یکی از بزرگ ترین پلتفرم های تبادل ارزهای دیجیتال را در اختیار دارد، اما کمتر از نیم میلیون دنبال کننده دارد.
فردی دیگر با تمایز میان سان و فناوری ترون نوشت:

سان آدم بدبختی است. ولی این بدان معنی نیست که محصولش هم به دردنخور باشد. تا به حال که خوب کار کرده. من ترجیح می ‌دهم از یک برنامه‌ی غیرمتمرکز استفاده کنم که بر روی ترون کار می کند تا اتریوم. اما احساس می‌ کنم که این اقدام سان تعدادی از سرمایه ‌گذاران یا توسعه ‌دهندگان را ترسانده است.

برنده شدن و ناهار با منتقدین

در ماه ژوئن، سان برنده جایزه خیریه eBay شدو جایزه‌ی او این بود که با وارن بافت، مدیرعامل میلیاردر Berkshire Hathaway و از منتقدین سرسخت ارزهای دیجیتال ناهار بخورد. ظاهرا، سان برای برنده شدن در این جایزه ۴۵۶۷،۸۸۸ دلار پرداخت کرد؛ این مبلغ بالاترین پرداختی در تاریخ ۲۰ ساله‌ی این خیریه بود.

همچنین گفتنی است که وی از جرمی آلایر، خالق لایت کوین و چارلی لی نیز دعوت کرد تا در این میهمانی با وی همراه شوند. اما بنیاد ترون در ماه جولای اعلام کرد که تصمیم گرفته است تا این میهمانی را به یک تاریخ نامعلوم موکول کند.