video thumb

کاربران دستگاه‌های خودپرداز بیت کوین در کانادا، هدف کلاهبرداران ارزهای دیجیتال!

کلاهبرداران در شهر وینیپگ کانادا، با چسباندن پوستر بر روی دستگاه خودپرداز بیت کوین، کاربرانی را که در این شهر از این دستگاه استفاده می کنند را مورد هدف قرار داده‌ اند. پلیس در این زمینه هشدار داد که پیروی از دستورالعمل های مندرج بر روی پوستر منجر به از بین رفتن غیرقابل بازگشت بیت کوین کاربران می شود.

هک بدون استفاده از تکنولوژی

حتی با وجود ارز دیجیتالی مانند بیت کوین، امنیت در نهایت در دست کاربر است و یک حمله ساده اغلب می تواند مؤثر باشد.

کلاهبرداران در وینیپگ نیز دقیقاً همین کار را انجام دادند. آنها یک یادداشت چاپی را به دستگاه وصل کردند. در این اطلاعیه توضیح داده شده بود که این دستگاه در حال ارتقاء نرم افزار می باشد. به همین دلیل، کاربران نباید سکه های خریداری شده‌ی خود را در کیف پول خود واریز کنند، بلکه به جای انجام چنین کاری آنها باید از یک کد QR ارائه شده استفاده کنند.

پوسترها در دو دستگاه از بیست دستگاه خودپرداز بیت کوین این شهر پیدا شدند، اما پلیس اعلام کرد که تاکنون هیچ کس اعتراف نکرده که قربانی کلاهبرداری شده است.

رخداد یک نمونه مشابه در یکی دیگر از شهرهای کانادا

در فردریکون، مرکز ایالت نیوبرانزویک واقع در کشور کانادا نیز صاحب یک رستوران توسط کلاهبرداری که وانمود می کرد از شرکت برق است مورد سوء استفاده قرار گرفت. به او گفته شد که آخرین صورتحساب وی دریافت نشده است و باید مبلغی را در دستگاه خودپرداز بیت کوین واریز کند در غیر این صورت، هزینه رستوران وی قطع می شود.

پس از واریز ۱٫۰۰۰ دلار کانادا، به او گفته شد که باید ۸۰۰ دلار کانادا دیگر نیز پرداخت کند.

چند روز پیش پلیس کانادا از تماس های زیادی با رستوران های محلی خبر داد. یک نماینده شرکت برق در این خصوص عنوان کرد که آنها هرگز از مشتری درخواست نخواهند کرد که با تهدید قطع ارتباط فوری، وجه نقد خود را به دستگاه خودپرداز بیت کوین واریز کند.

لازم به ذکر است که در اوایل سال جاری پلیس کانادا برای شناسایی کلاهبردارانی که چندین بار دستگاه های خودپرداز بیت کوین را مورد هدف قرار داده بودند، درخواست کمک کرده است.