video thumb

همکاری آیوتا با شرکت خودروسازی جگوار لندروور!

شرکت فناوری دفتر کل توزیع شده‌ی آیوتا (Iota) با شرکت خودروسازی جگوار لندروور همکاری می کند تا با استفاده از گواه اثبات مفهوم، انرژی خودرو توسط دفتر کل را ردیابی کند.

ردیابی منبع انرژی و استفاده از آن

آیوتا این خبر را از طریق یک پست رسمی اعلام کرد. بر اساس این بیانیه، آیوتا با شرکت جگوار لندروور و مرکز تحقیق و توسعه انرژی فرانسه (Engie Lab Crigen) با هم همکاری خواهند کرد. این همکاری با هدف نشان دادن منبع و کاربرد انرژی خودروی I-Pace در تروندهایم پاورهاوس (Trondheim Powerhouse) می باشد، بنایی که افتتاح آن، زمینه ای برای گواه اثبات مفهوم است.

راسل ویکرز (Russell Vickers)، مدیر گروه مهندسی شرکت خودروی جگوار لندرور نظر خود را در خصوص اینکه PoC برای شهرهای هوشمند چه منفعتی خواهد داشت، عنوان کرد و گفت:

این نوآوری به وضوح نشان می ‌دهد که چگونه شهرها می‌ توانند زیرساخت و حمل و نقل را به اکوسیستم پایدار و سودمند تبدیل کنند. ما در خصوص اینکه عموم مردم مشاهده کنند که ساختمان ها و خودروهای کم مصرف نظیر I-Pace می ‌توانند در جهت استراتژی های شرکت خودروی جگوار لندرور نوآوری پایدار و مثبتی ایجاد کنند بسیار هیجان زده هستیم.

کیف پول هوشمند خودروی I-Pace جگوار

براساس این گزارش، خودروی I-Pace جگوار دارای کیف پول هوشمند با پشتیبانی آیوتا است که می‌تواند برای دریافت انرژی مورد استفاده قرار گیرد. این ویژگی که به اسم شارژ پاک خوانده می ‌شود توسط دفترکل توزیع شده آیوتا نیز ردیابی می شود. این ویژگی به دارندگان خودروی I-Pace امکان می ‌دهد تا خودروی خود را منحصرا با انرژی تجدیدپذیر شارژ کنند.

علاوه بر این، کیف پول هوشمند I-Pace در حال حاضر به کاربران امکان می ‌دهد تا با گزارش اطلاعات مرتبط با شرایط جاده ای نظیر اطلاعات چاله های موجود جاده، آب و هوا و ترافیک، آیوتا کسب کنند. سپس از این ارز می ‌توان برای پرداخت خدمات نظیر عوارض، پارکینگ و شارژ خودرو استفاده کرد.

کیف پول Trinity آیوتا

در اوایل ماه ژوئن، بنیاد آیوتا از کیف پول هوشمند جدید خود برای توکن های خود رونمایی کرد. این کیف پول که کیف پول Trinity نامیده می شود، از ویژگی های احراز هویت بیومتریک و امنیت سازگار با Keepass برخوردار می باشد.