video thumb

عرضه‌ی کد مورد نیاز برای اجرای نود TON تا ۱ سپتامبر!

طبق گفته های دو فرد ناشناس، پروژه‌ی بلندپروازانه‌ی بلاک چین تحت عنوان شبکه‌ی باز تلگرام یا TON که سال گذشته توسط پیام رسان تلگرام اطلاع رسانی شد، در تاریخ ۱ سپتامبر کد مورد نیاز برای اجرای نود TON را عرضه می کند.

یکی از این افراد وابسته به TON Labs است، TON Labs، یک استارتاپ فنی که توسط سرمایه گذاران در فروش توکن های تلگرام تأسیس شده است. یک سرمایه گذار در فروش توکن نیز این تاریخ را تأیید کرده است.

تلگرام از محرمانه بودن در مورد TON حفظ کرده است و از صحبت کردن در مورد این پروژه خودداری می کند. TON Labs که برای ساخت ابزارهای توسعه دهنده برای تلگرام تأسیس شده است، ادعا کرده است که به طور مرتب با تیم توسعه دهنده تلگرام در حال ارتباط است.

تا این لحظه فقط یک گره روی شبکه تست TON فعالیت می ‌کند که مربوط به خود تلگرام است، اما پس از عرضه کد اصلی، طیف گسترده تری از کاربران قادر به اجرای نودهای خود هستند. طبق توافقنامه فروش توکن به سرمایه‌گذاران، کاربران تنها می ‌توانند تا زمانی که شبکه اصلی راه‌اندازی شود، نودهای خود را بر روی شبکه تستنت (testnet) اجرا کنند. البته، انتظار می ‌رود که شبکه اصلی بلاک چین TON تا ۳۱ اکتبر راه ‌اندازی شود.

خبرگزاری روسی Vedomosty چند روز پیش گزارش داد که این نسخه حاوی کد برای خود نود و همچنین دستورالعمل هایی برای اجرای نود می باشد.
این خبرگزاری به نقل از چند سرمایه ‌گذار ناشناس، گزارش داد که توسعه ‌دهندگانِ علاقه‌مند به TON می ‌توانند با کد عرضه شده از سوی تلگرام اجماع پروتکل و مکانیزم‌ های شاردینگ شبکه را آزمایش کنند.

با توجه به یک وایت ‌پیپر لو رفته از بلاک چین تلگرام، TON از یک اجماع مبتنی بر اثبات سهام به همراه «شاردینگ نامحدود» استفاده می ‌کند که ظرفیت پشتیبانی از ۲۹۲ شاردچین (shardchain) را دارد.

تلگرام در سال ۲۰۱۸ طی دو دوره پیش فروش خصوصی توکن‌ که با حضور سرمایه ‌گذارن بزرگی از روسیه، ، ایالات متحده و چند کشور دیگر برگزار شد، حدود ۱٫۷ میلیارد دلار سرمایه جمع آوری کرد. اگر TON تا پایان اکتبر سال جاری راه اندازی نشود ، تلگرام مجبور است که پول تمام سرمایه گذاران خود را منهای هزینه های مرتبط با توسعه آن پس بدهد.

سرمایه گذاران، کاربران تلگرام و جامعه ارزهای دیجیتال نیز به پروژه‌ی بلاک چین تلگرام علاقه مند هستند. پیش بینی می شد، TONدر ماه دسامبر گذشته راه اندازی شود. در نتیجه بسیاری از سرمایه گذاران اقدام به فروش حق توکن های آتی خود در بازار ثانویه کرده اند، در حالی که طبق توافقنامه فروش توکن ‌های تلگرام (گرام) تا قبل از عرضه رسمی ممنوع است.