video thumb

بیت مین با خرید ۶۰۰٫۰۰۰ تراشه جدید، نرخ هش خود را ۵۰ درصد افزایش می‌دهد!

بیت مین با نشان دادن خوش بینی خود نسبت به صنعت استخراج ارزهای دیجیتال، سرمایه گذاری خود را در این صنعت افزایش می دهد. گفته می شود که این شرکت ۶۰۰٫۰۰۰ تراشه استخراج جدید را خریداری کرده است و این شرکت انتظار دارد که در نتیجه‌ی این سرمایه گذاری، بیش از ۱ میلیارد دلار سود کسب کند.

افزایش ۵۰ درصدی ظرفیت نرخ هش بیت مین

نبرد برای تولید سریع تجهیزات استخراج ارزهای دیجیتال در حال اوج گرفتن است. در همین زمینه، غول استخراج بیت کوین، در حال سفارش تراشه های جدید استخراج با ظرفیت هش بالا است.

در همین رابطه و طبق گزارش یک خبرگزاری چینی، “اخیرا، شخصی در زنجیره تامین شرکت TSMC که یک ارائه دهنده تراشه در تایوان می باشد، این خبر را عنوان کرده است.” این منبع گزارش داد که بیت مین اخیرا ۶۰۰٫۰۰۰ تراشه استخراج را سفارش داده است.

همانطور که پیش از این نیز توسط بیت کوینیست گزارش شد، شرکت تولیدی نیمه هادی تایوان (TSMC) با بیت مین برای تامین تراشه های آن قرارداد دارد. TSMC در زمره بهترین تولید کنندگان تراشه جهان قرار دارد.

علاوه بر این، طبق همین منبع، برخی از این تراشه ها جزو جدیدترین مدل ۷ نانومتری با قدرت واحد ۵۰ تراهش در ثانیه هستند. سفارش اخیر بیت مین شامل تراشه های مدل ۱۶ نانومتری است.

بنابراین، ناظران معتقدند که محاسبات شبکه بیت مین می تواند حدود ۵۰ درصد افزایش یابد.

بیت مین امیدوار است که ارزش سرمایه اش به ۱۲ میلیارد دلار برسد

با وجود ضرر در سه ماهه اول سال ۲۰۱۹ که تقریبا ۶۲۵ دلار به آن زیان رساند، بیت مین نسبت به تقویت صنعت استخراج خوش بین است. در واقع با این سرمایه گذاری جدید، این شرکت انتظار دارد ارزش آن به ۱۲ میلیارد دلار برسد.

در ماه فوریه سال گذشته، بیت مین نسل جدید تراشه های ۷ نانومتری BM1397 را معرفی کرد. این تراشه ها هم از نظر عملکرد و هم از نظر انرژی بهینه شده بودند. این تراشه ها به منظور اهداف اثبات کار به منظور استخراج ارزهای دیجیتال با الگوریتم SHA-256 مانند بیت کوین و بیت کوین کش طراحی شده اند.

علاوه بر این، مدل های اَنت ماینر (Antminer) با افزایش در سرعت هش به بازار عرضه شدند. در ماه  آوریل سال گذشته، دستگاه استخراج انت ماینر S17 Pro در دو نوع ۵۳ ترا هش و ۵۰ ترا هش به بازار عرضه شد.

علاوه بر این، طبق منابع خبری بلومبرگ، بیت مین به منظور فروش سهام خود در بورس ایالات متحده که ممکن است در نیمه دوم سال ۲۰۱۹ صورت گیرد، در حال همکاری با متخصصان است.

لازم به ذکر است که افزایش سود استخراج بیت کوین در سالی جاری، سبب شده تا شرکت‌ هایی نظیر بیت مین سوددهی مناسبی را تجربه کنند. اواخر سال ۲۰۱۸، با بالا گرفتن فشارها، بیت مین مجبور به تعطیل کردن برخی از دفاتر خود و اخراج بسیاری از کارکنانش شد. خسارات گزارش شده توسط بیت مین در ژانویه و فوریه سال گذشته، ۳۲۵ میلیون دلار بوده است.