video thumb

افزایش ۱۶ درصدی درآمد NVIDIA از بازار ارزهای دیجیتال در سال ۲۰۲۰

شرکت بزرگ چیپست سازی NVIDIA که از جمله استخراج کنندگان بزرگ و سرشناس ارزهای دیجیتال نیز محسوب می شود، گزارش تحلیل پیش بینی مالی سه ماهه اخیر خود برای سال ۲۰۲۰ و در زمینه فعالیت های مرتبط با این صنعت را منتشر کرد.
بر اساس گزارش منتشر شده از سوی NVIDIA، پیش بینی این غول بزرگ صنعت گرافیک جهان این است که درآمدی حدود ۲٫۵۸ میلیون دلار از طریق ارزهای دیجیتال کسب کند. این در حالیست که درآمد انویدیا از این صنعت در سه ماهه نخست امسال، حدود ۲٫۲ میلیون دلار برآورد شده است.
با اینکه درآمد این شرکت از راه فروش GPUهای ویژه استخراج ارزهای دیجیتال در سه ماهه نخست سال آینده با افزایش ۱۶ درصدی همراه خواهد بود، اما بر اساس برآوردهای انجام شده، درآمد سالانه این شرکت از این راه حدود ۱۷ درصد افت خواهد داشت.
همچنین پیش بینی NVIDIA برای درآمد خود در سه ماهه بعد در سال جاری نیز رقمی حدود ۲٫۹ میلیون دلار است. البته این تنها منبع درآمد شرکت مذکور از صنعت ارزهای دیجیتال نبوده و بخش مهم دیگری از فعالیت های انویدیا در این حوزه به ساخت و فروش بازی های مبتنی بر بلاک چین باز می گردد که به گفته کارشناسان، درآمد اصلی این شرکت از این راه خواهد بود.
با وجود تمامی فراز و فرودهای مذکور، ارزش سهام شرکت مذکور در بورس نزدک طی ماه های اخیر حدود ۶٫۲ درصد افزایش داشته است.
لازم به ذکر است NVIDIA در پیش بینی قبلی خود در خصوص درآمد این شرکت از بازار ارزهای دیجیتال برای سه ماهه چهارم سال ۲۰۱۹ میلادی، نشانگر افول فروش در بازار بوده که حاصل از کاهش قابل توجه استخراج ارزهای دیجیتال و بازگشت بازار نسبتا خرسی ایجاد شده برای این صنعت بوده است.
لازم به ذکر است برخی سهامداران NVIDIA در دسامبر سال ۲۰۱۸ با کاهش فروش GPUهای این شرکت در بازار که در پی بازار به شدت خرسی سال گذشته در صنعت ارزهای دیجیتال ایجاد شده بود، اقدام به طرح شکایت حقوقی علیه انویدیا کردند. البته به گفته کارشناسان، دلیل شرح چنین شکایتی علیه این شرکت مورد دیگری بود. بر اساس اسناد موجود، این شرکت در بازه زمانی آوریل ۲۰۱۷ تا جولای ۲۰۱۸، در حقیقت مبلغی حدود ۱٫۳۵ میلیون دلار بیش از آنچه به سهامداران خود اعلام کرده بود درآمد داشته و همین امر منجر به شکل گیری موج اعتراضات علیه انویدیا شد.