video thumb

نیکولاس کولاس: بیت‌ کوین یک شاخص نشان‌دهنده‌ی تنش‌های ژئوپلتیک است

نیکولاس کولاس (Nicholas Colas)، یکی از بنیان گذاران شرکت تحقیقات بازار DataTrek Research عنوان کرد که بیت ‌کوین (BTC) یک شاخص برای تنش‌های ژئوپلتیک و جغرافیایی می باشد.

بیت کوین به عنوان یک شاخص بازار

کولاس در مصاحبه‌ با CNBC ادعا کرد که بیت‌ کوین یکی از معدود دارایی‌ هایی است که اعتراضات هنگ‌ کنگ و متعاقب آن خروج سرمایه‌ی محلی را پیش ‌بینی کرده بود.

هنگامی که مصاحبه کننده از او سؤال کرد که آیا او معتقد است که بیت کوین یک دارایی امن و محلی برای ذخیره ارزش است، گفت:

ما قطعا شاهد این موضوع هستیم، و در مورد اعتراضات هنگ‌ کنگ و خروج حجم زیادی از ارز با خارج از این منطقه مطمئن هستیم، و بیت ‌کو‌ین یکی از معدود دارایی هایی بود که در واقع توانسته بود این عدم قطعیت و آشفتگی مالی را پیش ‌بینی کند. دارایی‌ های دیگر دچار تغییر زیادی نشده بودند، اما بیت ‌کوین با تغییرات زیادی مواجه شد.

اظهارات وی در واقع با آنچه پیتر تچیر (Peter Tchir)، یکی از افراد فعال در Forbes و مدیر اجرایی سابق بانک Deutsche Bank به تازگی اعلام کرده بود، مطابقت داشت. تچیر اخیرا در مقاله‌ای نوشت که بیت‌ کوین یک شاخص برجسته برای نشان دادن تنش‌ های پنهان ژئوپلتیک می باشد.

بیت‌ کوین همچنان یک دارایی جدید و پر نوسان است

مصاحبه کننده  همچنین در ادامه گفت که بسیاری از سرمایه گذاران نگران این واقعیت هستند که بیت کوین قبلا تا ۲۰،۰۰۰ دلار هم افزایش یافته است، و آیا با این وجود، تضمینی وجود دارد که این سقوط بزرگ دوباره اتفاق نیفتد؟ کولاس توضیح داد که در واقع، بنابراین چنین مواردی دوباره رخ خواهد داد، چراکه بیت ‌کوین یک دارایی جدید و بسیار بی ‌ثبات است.

همانطور که کوین تلگراف گزارش داده است، بیت کوین در هنگ کنگ به عنوان یک محل ذخیره‌سازی ارزش مطمئن مبادله می‌شود، زیرا با افزایش تنش‌ های سیاسی و عدم قطعیت، تقاضا برای خرید بیت ‌کوین به شدت افزایش یافته است.