سرمایکس
sarmayex Coin icon

بازار معامله حرفه ای

سرمایکس راه اندازی شد

sarmayex Coin icon
شروع معامله sarmayex Arrow icon
video thumb

درآمد ۴٫۳ میلیارد دلاری مجرمان سایبری از طریق کلاهبرداری‌های مربوط به ارزهای دیجیتال

مجرمان سایبری در سال ۲۰۱۹ مبلغ ۴٫۳ میلیارد دلار را از طریق صرافی های ارزهای دیجیتال، سرمایه گذاران و کاربران به دست آورده اند. شرکت امنیتی بلاک چین CipherTrace در گزارش ضد پولشویی خود که با کوین تلگراف به اشتراک گذاشت، توضیحاتی را در رابطه با سرقت ارزهای دیجیتال ارائه داده است.

طبق گفته‌ی CipherTrace ،سرقت کامل وجوه دیجیتال، کلاهبرداری ها و انواع دیگر سوء استفاده از دارندگان حساب ارزهای دیجیتال و پلتفرم های مبادلاتی، در کل حدود ۴٫۳ میلیارد دلار را در سال ۲۰۱۹ نصیب مجرمان کرده است.

بر اساس گزارش ها تنها در سه ماهه اول سال ۲۰۱۹ بیش از ۱۲۴ میلیون دلار توسط هکرها از صرافی های ارزهای دیجیتال به سرقت رفته است و در مجموع ۴۸۰ میلیون دلار از صرافی ها از ابتدای سال ۲۰۱۹ سرقت شده است.

بزرگ ترین ضرر و زیان ذکر شده در گزارش CipherTrace مربوط به طرح کلاهبرداری PlusToken است که گفته می شود ظاهرا ۲٫۹ میلیارد دلار از کاربران و سرمایه گذاران کلاهبرداری شده است.

محبوب ترین ارز دیجیتال برای انجام فعالیت های غیرقانونی، بیت کوین است که برای خرید و فروش مواد مخدر، سلاح غیر قانونی و اسناد و مدارک سایبری و بانکی استفاده می شود.

با این حال در دارک مارکت ها و حملات بدافزاری گسترده، از دیگر ارزهای دیجیتال از جمله اتریوم (ETH)، لایت کوین (LTC)، مونرو (XMR)، بیت کوین کش (BCH) و دوج کوین (DOGE) نیز استفاده می شود. در این گزارش آمده است:

نتایج تحقیق نشان می دهد که ارزهای دارای حریم خصوصی به ندرت و کم در دارک مارکت ها و سایت های غیرقانونی استفاده می شوند (به عنوان مثال مونرو تنها ۴ درصد مورد استفاده قرار می گیرد). در عوض بیت کوین همچنان ارز غالب در این فضای تاریک است و ۷۶ درصد استفاده از ارزهای دیجیتال در دارک مارکت ها مربوط به این ارز است. اتریوم کلاسیک نیز تنها ۷ درصد موارد استفاده را تشکیل می دهد.

هنگامی که صحبت از بدافزار و باج افزار می شود، طبق گزارش، مجرمان ۹۸ درصد از بیت کوین استفاده می کنند، در حالی که فقط ۱ درصد از اتریوم استفاده می شود.

از جمله موارد بسیار معروف در مورد سرقت ارزهای دیجیتال در ماه های اخیر، گزارشی از سازمان ملل است که طبق آن کره شمالی با هک کردن بانک ها و صرافی های ارزهای دیجیتال در سال ۲۰۱۹ حدود ۲ میلیارد دلار به سرقت برده است.

  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media

خرید حضوری

sarmayex pin location