video thumb

مدیر عامل ریپل: مشارکت ریپل و مانی‌گرام مهم‌تر از ارز دیجیتال فیس‌بوک است!

برد گارلینگهاوس (Brad Garlinghouse)، مدیرعامل ریپل عنوان کرد که این شرکت به دنبال سرمایه‌ گذاری‌های بیشتر در حوزه پرداخت‌ های مالی می باشد. این در حالی است که ریپل به ‌تازگی و در ماه ژوئن، ۳۰ میلیون دلار در شرکت «مانی‌گرام» (MoneyGram) سرمایه‌ گذاری کرده است.

همانطور که یاهو فایننس گزارش داد، قرارداد ریپل با مانی ‌گرام که دومین شرکت بزرگ ارائه دهنده‌ی خدمات حواله می باشد، شامل خرید ۱۰ درصد از سهام این شرکت بود. در این قرارداد، بندی وجود دارد که بر اساس آن ریپل می‌تواند طی دو سال، میزان سرمایه‌گذاری را تا ۲۰ میلیون دلار دیگر افزایش دهد.

مانی گرام اقدام به استفاده از xRapid می کند

مانی‌ گرام از تاریخ آگوست، از پلتفرم پرداخت xRapid ریپل در تراکنش‌ های خود استفاده می ‌کند. که این مسئله توسط الکس هولمز (Alex Holmes) در جلسه درآمدهای فصلی سه‌ماهه دوم سال جاری مانی‌گرام عنوان شده است.

پیش‌تر نیز xRapid توسط شرکای تجاری دیگر ریپل نظیر «سانتاندر»، «استاندارد چارترد» و «امریکن اکسپرس» مورد استفاده قرار گرفته است. گفتنی است که xRapid یکی از سرویس‌ های ویژه ریپل این است که با استفاده از توکن‌ های XRP، امکان انجام تراکنش ‌های سریع بین‌المللی را فراهم می‌ آورد.

گارلینگهاوس در مصاحبه خود با یاهو فایننس، ضمن تکذیب پرداخت مبلغ اضافی برای استفاده مانی ‌گرام از خدمات ریپل افزود:

این مسئله را به عنوان یک «مشوق» در نظر نمی‌گیرم؛ ما در حال جذب مشتری های بیشتری هستیم و این مسئله برای ما دارای ارزش می باشد. اگر بخواهیم چنین روندی را تسریع کنیم، گزینه‌ هایی داریم که انجام ‌شان ممکن است از نظر برخی «مشوق و انگیزاننده» به‌ نظر برسد.

گارلینگهاوس همچنین عنوان کرد که با توجه به عدم تمایل شرکای شرکت خصوصی توماس اچ لی THL به فروش با قیمت بازار، ریپل مبلغ بالایی را برای این قرارداد پرداخت کرده است. وی ادامه داد: سهام مانی گرام طی دوازده ماه پس از عقد قرارداد، ۸۰ درصد کاهش یافته است، اما پس از آن مجددا ۱۶۸ درصد رشد یافته است.

“این یک مسأله‌ی مهم است”

به‌ عقیده گارلینگهاوس، قرارداد ریپل و مانی‌گرام یکی از اولین استفاده‌ های ارزهای دیجیتال و دارایی‌ های دیجیتال در مقیاس گسترده است. وی افزود:
این یک مسئله بسیار مهم است. اگر می‌ خواستم شرط ببندم می ‌گفتم، یک سال دیگر قرارداد مانی ‌گرام، نسبت به وایت پیپر «لیبرا»، تاثیر مهم تری بر بازار ارزهای دیجیتال خواهد داشت.

حجم معاملات صورت‌گرفته با xRapid بین سه ‌ماهه اول تا سه ‌ماهه دوم سال جاری رشدی ۱۷۰ درصدی داشته و مدیرعامل ریپل امیدوار است که این رقم تا سال ۲۰۲۰ به بیش از ۱ میلیارد دلار برسد.

با وجود همکاری ریپل با بیش از ۲۰۰ شرکت و موسسه مالی در سرتاسر جهان، گزارش‌ها حاکی از آن است که در حال حاضر، هر هفته دو قرارداد جدید توسط این شرکت به‌ امضا می‌ رسد. گارلینگهاوس انتظار دارد که تا پایان سال جاری، ۱۰۰ قرارداد جدید منعقد شود که در ۲۰ درصد آن‌ها شامل xRapid و XRP خواهد بود.

همانطور که گزارش شده، ریپل در سه‌ ماهه دوم سال ۲۰۱۹، فروش فصلی توکن‌ های XRP خود را تقریبا ۴۸ درصد افزایش داد که رقم آنها به ۲۵۱٫۵۱ میلیون دلار رسیده‌ است.