video thumb

آغاز مشارکت IBM و شرکت Chainyard در زمینه بلاک چین

شرکت بزرگ IBM آمریکا و شرکت Chainyard از اقدام مشترک جهت توسعه یک شبکه بلاک چین جدید برای مدیریت زنجیره تامین خبر دادند.
IBM با انتشار بیانیه ای در همین خصوص تاکید کرده که شرکت های بزرگ دیگری در توسعه شبکه بلاک چینی موسوم به «تامین کننده خود اعتماد کن» از جمله سیسکو، لنوو، نوکیا، اشنایدر الکتریک و حتی شرکت داروسازی بریتانیایی GlaxoSmithKline و شرکت بزرگ مخابراتی ودافون مشارکت دارند. این محصول بر روی پلتفرم بلاک چین IBM ساخته شده و هدف ازر راه اندازی آن نیز کاهش زمان لازم برای انجام عملیاتی بلاک چینی و همچنین کاهش خطر سرقت و کلاهبرداری عنوان شده است.
این شبکه بلاک چینی برای تامین کننده یک پاسپورت حاوی مشخصات هویتی دیجیتال وی بر روی شبکه صادر کرده که این قابلیت، تامین کنندگان را قادر به اشتراک گذاری اطلاعات خود با خریداران موجود بر روی شبکه می سازد. به توسعه این بلاک چین، کاربران می توانند زمان و هزینه مورد نیاز برای تصدیق و تشخیص تامین کنندگان و همچنین مدیریت تامین کنندگان جدید را کاهش دهند.
لازم به ذکر است این پروژه بلاک چینی نیز یکی از چندین پروژه شرکت IBM در زمینه صنعت بلاک چین محسوب می شود. از اواسط ماه جولای تا کنون، IBM تعداد پروژه های بلاک چینی خود در آمریکا را به سه برابر افزایش داده است.
همچنین ماه گذشته نیز شرکت بزرگ Segate که از دیگر فعالان بزرگ آمریکایی در صنعت فناوری اطلاعات محسوب می شود، از آغاز پروژه مشترک خود با IBM جهت تولید سیستمی برای مبارزه با حملات سایبری علیه هارد دیسک های تولید این شرکت خبر داد. این نسل جدید از هارد دیسک ها قادر به اتصال به شبکه بلاک چینی بااستفاده از پلتفرم بلاک چین IBM خواهند بود.