سرمایکس
sarmayex Coin icon

بازار معامله حرفه ای

سرمایکس راه اندازی شد

sarmayex Coin icon
شروع معامله sarmayex Arrow icon
video thumb

بایننس، رسما افشای اطلاعات شخصی کاربران خود را تکذیب کرد!

صرافی بایننس به طور رسمی افشای اطلاعات شخصی کاربران خود را تکذیب کرد. گفتنی است که اخیرا برخی در فضای مجازی مدعی شده‌اند که اطلاعات شخصی کاربران صرافی بایننس (Binance) به دست هکر‌ها افتاده و آنها بخشی از این اطلاعات را منتشر کرده‌اند، اما  این صرافی با انتشار بیانیه‌ای رسمی اعلام کرد که کاربران نباید تحت تاثیر شایعات و دروغ‌ های فضای مجازی قرار گرفته و آنها نیز در حال پیگیری چنین ادعاهایی هستند.

صرافی بزرگ بایننس (Binance) طی بیانیه ای به صورت رسمی اعلام کرد که در حال پیگیری و انجام تحقیقات پیرامون ادعاهای اخیر منتشر شده در فضای مجازی است. که ادعا می کنند، چند هکر خواستار ۳۰۰ بیت ‌کوین(BTC) در ازای عدم افشای اطلاعات شخصی هک شده‌ی کاربران این صرافی، از جمله تصاویر پاسپورت آنها بوده ‌اند.

لتزم به ذکر است، این تهدیدات که اکنون طبق اعلام بایننس واقعی هستند، از یک گروه تلگرامی که در حال حاضر بیش از ۱۰ هزار کاربر فعال دارد، منتشر شده است.

بایننس در این بیانیه‌ی توضیح داده است که مجموعه داده‌ های ادعا شده توسط هکر‌ها، در مقایسه با اطلاعات واقعی کاربران دارای ناسازگاری است، از جمله عدم وجود یک واترمارک بر روی تصاویر ارسالی که نشان دهنده‌ی اصل بودن اطلاعات هستند. بنابراین همچنان معلوم نیست که این اسناد واقعی هستند و یا به بایننس ارتباط دارند.

در این بیانیه‌ عنوان شده است که ما هنوز در حال بررسی درستی این پرونده هستیم. پس از امتناع از همکاری با اخاذی‌ های این کاربر، وی توزیع و ارسال داده‌ ها برای رسانه‌های خبری و عموم مردم را آغاز کرده است.

در حال حاضر، هیچ مدرکی وجود ندارد که نشان دهد تصاویر شناخت مشتری (KYC) مورد ادعا از بایننس هک شده و بدست کسی افتاده باشند، زیرا این تصاویر حاوی علامت دیجیتالی ساخته شده توسط سیستم ما نیستند. با در نظر گرفتن این موضوع، تیم امنیتی ما در تلاش است تا تمام راه‌ های منتهی به شناسایی منبع این تصاویر را پیگیری کند.

چانگ ‌پنگ ژائو، کمک ‌های ناخواسته‌ی کاربران به این هکر‌ها را مورد سرزنش قرار می دهد

چانگ‌پنگ ژائو (Changpeng Zhao)، مدیرعامل صرافی بایننس معروف به “CZ” در رسانه‌ های اجتماعی از کاربران خواسته تا آدرس گروه تلگرامی اشتراک‌ گذاری نکرده و اطلاعات غلط براساس منابع غیررسمی را پخش نکنند. وی عنوان کرد:

تحت تاثیر اخبار مربوط به افشای اطلاعات شخصی هک شده‌ی کاربران صرافی ما قرار نگیرید، ما در حال بررسی این موضوع هستیم، به زودی بروزرسانی‌ هایی ارائه خواهیم کرد.

برخی منابع از جمله خود ژائو نیز اظهار داشته‌ اند که داده‌های ارائه شده همان مواردی هستند که در سال ۲۰۱۸ باعث ایجاد ترس وحشت شدند، رویدادی که صرافی های بایننس و کراکن (Kraken) درگیر آن بوده ‌اند، همچنین سروصداهای اخیر نیز صرفا اخبار قدیمی هستند که دوباره به رسانه ‌ها بازگشته‌ اند.

در ادامه‌ی بیانیه‌ی بایننس توضیح داده شده که در رابطه با اطلاعات منتشر شده هیچ توضیحی وجود ندارد، چرا که هکرها برای اثبات گفته‌ های خود همکاری نکرده‌ اند و سندی برای اعتبار این ادعاها وجود ندارد. در این بیانیه‌ آمده است:

در بررسی ‌های اولیه‌ی ما بر روی تصاویر منتشر شده به صورت عمومی مشخص شد که تمام این تصاویر متعلق به ماه فوریه‌ سال ۲۰۱۸ هستند، که در آن زمان بایننس به منظور رسیدگی به حجم بالای درخواست‌ها و تقاضا برای ثبت‌نام کاربران، از یک موسسه‌ی امنیتی شخص ثالث برای انجام روند تائید پروتکل KYC کاربران کمک می‌ گرفت.

همچنین در ادامه آمده است که “در حال حاضر ، ما در حال بررسی این موسسه‌ی شخص ثالث برای دریافت اطلاعات بیشتر هستیم.”

بایننس در مدت زمان کوتاه پیدایش خود به طور کلی از هرگونه سازش‌های امنیتی جدی دوری جسته است. البته به غیر از یک استثنا که در اوایل سال جاری رخ داد که یک هکر موفق به سرقت ۴۱ میلیون دلار ارز دیجیتال از سرمایه‌ی کاربران شد و صرافی بایننس نیز پس از وقوع این حادثه، سریعا خسارت کاربران را از جیب خودش پرداخت کرد.

  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media

خرید حضوری

sarmayex pin location