سرمایکس
sarmayex Coin icon

بازار معامله حرفه ای

سرمایکس راه اندازی شد

sarmayex Coin icon
شروع معامله sarmayex Arrow icon
video thumb

قدرت محاسباتی بیت کوین با آنلاین شدن ۱۰۰ هزار ماینر جدید رکورد زد!

لیست عناوین این مطلب

بر اساس گزارشات، قدرت محاسباتی بیت کوین که در حال حاضر به امنیت شبکه بلاک چین آن اختصاص داده شده است، رکورد جدیدی را به ثبت رسانده است.

بر اساس داده های اپراتور خدمات استخراج BTC.com، میانگین نرخ هش استخراج بیت کوین در طول ۲ هفته گذشته به ۷۱٫۴۳ کوینتیلیون (میلیون ترا هش) در ثانیه رسیده است. قدرت محاسباتی شبکه در تاریخ ۲۳ ژوئیه از ۶۴٫۴۹ کوینتیلیون هش بر ثانیه به این رکورد جدید دست یافت. این افزایش روز دوشنبه، در ساعت جهانی ۲:۵۲، هنگامی که سختی استخراج بیت کوین در بلاک ۵۸۶۶۷۲ قرار داشت، به وجود آمد که نسبت به اواسط ماه ژوئیه ۶٫۹۴ کوینتیلیون هش بر ثانیه یا ۱۰٫۷۸ درصد جهش داشته است.

سختی شبکه بیت کوین، معیاری برای سختی رقابت به منظور بدست آوردن پاداش استخراج بیت کوین است. گفتنی است؛ بیت کوین به گونه ای طراحی شده تا سختی استخراج را در هر ۲۰۱۶ بلاک (تقریبا هر ۱۴ روز) تنظیم کند. این کار برای اطمینان از این است که مدت زمان حدود ۱۰ دقیقه ای برای تولید هر بلاک ثابت باقی بماند.

فرض کنید، این افزایش اخیر در قدرت محاسباتی به مقدار ۶٫۹ کوینتیلیون هش (یا ۶٫۹ میلیون ترا هش) در ثانیه، به دلیل دستگاه های قدرتمند استخراج مانند انت ماینر اس ۱۷ از شرکت بیت مین یا واتس ماینر M20S از شرکت میکرو بی تی نشات گرفته. هر دوی این دستگاه ها، قدرتی حدود ۵۵ ترا هش بر ثانیه دارند و اخیرا وارد بازار شده اند.

این بدان معناست که در دو هفته گذشته بیش از ۱۰۰٫۰۰۰ دستگاه استخراج رده بالا آنلاین شده اند. علاوه بر این، با توجه به اینکه هر کدام از این محصولات حداقل ۲٫۰۰۰ دلار فروخته شده اند، و باعث کسب درآمد ۲۰۰ میلیون دلاری برای رای سازندگان آن شده است.

هنگامی که بیت کوین در مسیر بالاترین قیمت های سال جاری قرار گرفت و فصل بارانی چین که منجر به ارزان تر شدن نرخ برق آبی در استان های جنوب غربی این کشور می شود، فرا رسید، گرایش به استخراج نیزادامه پیدا کرد. طبق گزارش ها،  ۵۰ درصد از فعالیت استخراج جهان بر عهده چین است.

اوایل سال جاری، استخراج کنندگان چین تخمین زدند که نرخ هش بیت کوین در تابستان سطح ۷۰ کوینتیلیون هش بر ثانیه را می شکند. حتی در چند نقطه زمانی، نرخ هش بیت کوین در ماه ژوئن از این سطح عبور کرده بود و حتی به ۸۰ کوینتیلیون هش بر ثانیه در حدود ماه آگوست رسید.

با این حال، روز دوشنبه اولین باری بود که میانگین قدرت محاسباتی توانست بالاتر از آستانه ۷۰ کوینتیلیون هش در ثانیه قرار بگیرد. به این ترتیب، سختی استخراج بیت کوین رکورد جدیدی را در  نزدیکی ۱۰ تریلیون را برای خود به ثبت رساند.

تغییر بازار

در این میان، با افزایش علاقه به فعالیت استخراج، تغییرات قابل توجهی در بازار استخراج به وجود آمد که منجر به رقابت تولیدکنندگان برتر این حوزه برای ساخت دستگاه های قدرتمندتر شد.

برای مثال، با عرضه‌ی اولیه سکه شرکت بیت مین، این غول تولید کننده دستگاه های استخراج مستقر در پکن در سال ۲۰۱۸ ادعا کرد که تسلط این شرکت بر بازار به ۷۰ درصد رسیده است. در حال حاضر، این شرکت ممکن است که با با رقابتی جدی از سمت رقبا مواجه شده باشد که برخی از آنها بر این باورند که قادر به ارائه محصولات برتر به یک سودآوری بهتر هستند.

مایکل ژانگ (Michael Zhong)، تحلیلگر سابق استخراج که در حال حاضر اداره یک مزرعه‌ی استخراج به نامThe Force Mining را بر عهده دارد، در گفتگو با کوین دسک عنوان کرد که رتبه تولید محصولات پرچمدار در میان تولیدکنندگان بزرگ دستگاه های استخراج چین در چند سال اخیر تغییر کرده است.

ژانگ بیان کرد که از سال ۲۰۱۷ تا ۲۰۱۸، شرکت بیت مین با توجه به فروش بالای دستگاه های انت ماینر سری S9 در صدر تولید کنندگان قرار داشت. و پس از آن شرکت کنان(Canaan) با دستگاه های آوالون سری ۸ قرار داشت و شرکت های اینوسیلیکون (InnoSilicon)، ای بنگ (Ebang) و شرکت میکرو بی تی (MicroBT)، طراح قبلی دستگاه های بیت مین در آن زمان همگی در جایگاه سوم قرار داشتند.

ژانگ در ادامه افزود: اما، از ماه ژانویه تا ژوئن امسال، رتبه تولید و فروش این شرکت ها دوباره دچار تغییر شده است. در حال حاضر، شرکت میکرو بی تی با تولید دستگاه واتس ماینر M20 در صدر قرار دارد و پس از آن دستگاه های سری S17 شرکت بیت مین و سپس اینوسیلیکون، کنان و ای بنگ در رتبه دوم هستند.

طبق ابزار محاسبه سود استخراج استخر F2pool، دستگاه پرچمدار انت ماینر S17 از شرکت بیت مین از نظر سودآوری بر اساس قدرت هش، در رتبه سوم قرار دارد. در این رتبه بندی، دستگاه تاردیس شرکت بیت فری در رتبه‌ی اول و دستگاه M20S شرکت میکرو بی تی در رتبه‌ی دوم قرار دارد. با توجه به اطلاعات تبلیغاتی وب سایت های این دو شرکت، قیمت خرید دستگاه M20S شرکت واتس ماینر حدود ۳٫۰۰۰ دلار و قیمت خرید دستگاه انت ماینر S17 pro حدود ۴٫۰۰۰ دلار است.

اگرچه، سفارشات مربوط به خرید این دستگاه های پرچمدار تا ماه نوامبر و دسامبر امسال به اوج خود رسیده است. زوکسینگ یانگ (Zuoxing Yang)، موسس شرکت میکرو بی تی در گفتگو با کوین دسک اعلام کرد که محدودیت در تولید به دلیل موجودیت چیپ ها از سمت تامین کنندگان آنهاست.
برای مثال، میکرو بی که برای دستگاه های سری M20 خود از تی از تراشه های ۱۰ نانو میلیمتری استفاده می کند که در مقایسه با تراشه های پیشرفته تر ۷ نانومتری دستگاه های سری S17 شرکت بیت مین نسبتا مقرون به صرفه تر و بیشتر در دسترس هستند.

در حالی که بیت مین همیشه از تراشه های عرضه شده توسط شرکت تایوانی سمی کنداکتور منیوفکچرینگ (TSMC) استفاده می کند، شرکت میکرو بی تی امسال تامین تراشه های دستگاه های پرچم دار خود را از شرکت TSMC به شرکت سامسونگ تغییر داده است.

هر دو شرکت TSMC و سامسونگ در جدیدترین پیش بینی درآمد خود، تخمین زده اند که تقاضا برای تراشه های دستگاه های استخراج ارز دیجیتال در سه ماهه سوم و چهارم امسال باز خواهد گشت.

  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media

خرید حضوری

sarmayex pin location