video thumb

بیت کوین SV به سه زنجیره‌ی ۲۱۰ مگابایتی تقسیم شد!

لیست عناوین این مطلب

به دنبال هاردفورک اخیر بیت کوین SV، این شبکه تفکیک سه زنجیره ای را بعد از استخراج بلاک حجیم ۲۱۰ مگابایتی مشاهده کرد.

همانطور که توسط BitMEX Research گزارش شده است، نودهای بیت کوین SV به سه گروه تقسیم شدند و این مسئله باعث شد که این شبکه به سه زنجیره جداگانه تفکیک شود. بر اساس این گزارش، ۶۵ درصد از نودها در زنجیره فعلی باقی ماندند، ۱۷ درصد در بلاک ۲۱۰ مگابایتی ماندند و ۱۹ درصد از نودها حتی بروزرسانی نشده اند و در زنجیره قبل از هاردفورک باقی ماندند.

نمودار نود بیت کوین SV. منبع: توئیتر

براساس داده های Coin Dance، این بلاک ۲۱۰ مگابایتی در تاریخ ۳ آگوست توسط ماینر CoinGeek استخراج شد و حاوی ۸۰۸٫۶۳۳ تراکنش بود.

لازم به ذکر است، بیت کوین SV که هاردفورک بیت کوین کش است و خود بیت کوین کش نیز هاردفورک بیت کوین می‌ باشد، هاردفورک خود را به عنوان بخشی از برنامه هایش در خصوص افزایش حجم بلاک از ۱۲۸ مگابایت به ۲ گیگابایت، در تاریخ ۲۴ ژوئیه با موفقیت به اجرا درآورد.

نودهای بیت کوین SV گران می شوند

پیش از تفکیک سه زنجیره ای اخیر، رایان اکس چارلز (Ryan X. Charles)، یکی از حامیان بیت کوین SV و مدیرعامل سیستم پرداخت مبتنی بر بیت کوین SV به نام MoneyButton، در وبلاگ این پلتفرم درباره مشکلات مربوط به اجرای نود BSV پستی را منتشر کرد. چارلز به طور ویژه اظهار داشت که MoneyButton به دلیل پر شدن حافظه نود بیت کوین SV از دسترس خارج شد و در تست استرس کرش کرد. وی در این باره نوشت:

اجرای نود گران است. برنامه جدید ما، هزاران دلار در ماه هزینه خواهد داشت. با بزرگ تر شدن بلاک ها و این نکته که باید برنامه های خود را چندین بار بروزرسانی کنیم، این هزینه بیشتر نیز خواهد شد. از آنجایی که برخلاف ماینرها درآمدی از کارمزد تراکنش ها نداریم، اجرای نود برای ما بسیار گران خواهد بود.

طبق خبرگزاری فناوری تراست نودز (TrustNodes) سرویس Coin Dance اکنون بر بستر زنجیره جدید بیت کوین SV است، در حالی که زنجیره قدیمی احتمالا کنار گذاشته خواهد شد. طبق این گزارش، این مسئله بدان معناست که ماینرهایی که در زنجیره قدیمی باقی مانده ‌اند ممکن است مقداری از پول خود را از دست بدهند، زیرا آن بلاک ها ممکن است کنار گذاشته شوند. این گزارش بیان می کند که اگرچه به نظر می ‌رسد جداسازی اخیر در نوع خودش اولین مورد باشد، اما با جداسازی بیش از سه فورک، بلاک هایی با حجم گیگابایت می ‌تواند ایجاد شود.

لازم به ذکر است که بیت کوین SV پیش از این به دلیل موضوعی که آن را حجم غیرگسترده بلاک چین می‌ خواندند، دچار مشکلاتی شده بود. در ماه آوریل، بلاک چین این کوین دستخوش مجموعه ساماندهی های مجدد بلاک ها شد. این وضعیت به شرایطی گفته می ‌شود که در آن، دو ماینر به طور همزمان یک بلاک در بلاک چین را کشف می کنند و این امر باعث فورک موقتی در شبکه می‌ شود. به طور کلی، ساماندهی مجدد بلاک زمانی اتفاق می افتد که شبکه برای تولید مجدد و موثر بلاک ها بسیار کند باشد.