video thumb

بایننس: عامل افزایش اخیر قیمت بیت کوین ترامپ است!

تیم تحقیقاتی بایننس (Binance Research)، بازوی تحقیقاتی بزرگ ترین صرافی ارزهای دیجیتال در جهان این ادعای جالب را مطرح کرد که آخرین افزایش قیمت بیت کوین ناشی از تئوری کاهش تعرفه‌ی دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا بوده است.

تیم تحقیقاتی بایننس این ادعای جالب را در توئیتر مطرح کرد که پس از سخنان ترامپ در مورد تعرفه، بیت کوین به همراه بسیاری از دارایی های امن با افزایش قیمت مواجه شدند. آیا جنگ تجاری همچنان می‌ تواند عامل افزایش قیمت بیت‌ کوین باشد؟

یادآوری: همبستگی دلیل بر علیت نیست

به طور خاص، تحقیقات بایننس نشان داد که قیمت بیت‌کوین این هفته به دلیل تشدید جنگ تعرفه ترامپ با چین صعود کرد.

پیامد این امر این است که عدم قطعیت‌های ژئوپلیتیکی باعث می ‌شود که سرمایه گذاران به دارایی ‌های امن مانند طلا و اوراق خزانه‌ی ایالات متحده پناه ببرند. اعتقاد بر این است که دارایی های امن، پشتیبان رکود بازار سهام هستند.

Binance Research ادعا می کند که آخرین افزایش قیمت بیت کوین توسط دونالد ترامپ ایجاد شده است. | منبع: Binance

بایننس برای تائید ادعاهای خود، نمودارهایی را توئیت کرد که ظاهراً یک همبستگی در تغییر قیمت بیت‌ کوین، طلا، صورتحساب ۱۰ ساله خزانه داری ایالات متحده و دارایی ‌های امن مانند فرانک سوئیس را نشان می‌ دهد.

بیشتر مردم می‌ دانند که همبستگی دلیل بر علیت نیست. با این حال، بایننس تلاش کرد تا بیانات تجاری ترامپ را با افزایش قیمت بیت کوین گره بزند و هیچ مدرک دیگری برای حمایت از این ادعای خود ارائه نکرد.

چانگ پنگ ژائو (CZ): ترامپ باعث آگاهی عمومی جهانی در باره‌ی ارزهای دیجیتال شد

ادعای تیم تحقیقاتی بایننس تا حدودی با گفته های مدیرعامل آن چانگ پنگ ژائو مطابقت دارد. به این ترتیب که ژائو هفته گذشته در گفتگو با CNBC عنوان کرد که انتقاد ترامپ از ارزهای دیجیتال برای این صنعت به شدت صعودی است.

CZ بیان کرد، توئیت ‌های ترامپ باعث افزایش بحث های مردم و رسانه ‌ها در خصوص ارز دیجیتال شد که این امر، باعث افزایش چشمگیر وجهه‌ی جهانی بیت ‌کوین شد. وی ادامه داد:

ترامپ تاکنون هیچ کار مثبت یا منفی انجام نداده است. وی فقط گفت که هوادار نیست. این واقعیت که رئیس جمهور ایالات متحده نظر خود را در توئیتر به اشتراک می ‌گذارد و در مورد ارز دیجیتال صحبت می ‌کند، چیز خوبی است.

ژائو عنوان کرد که ترامپ هیچ اقدامی برای جلوگیری از رشد صنعت ارزهای دیجیتال در ایالات متحده انجام نداده است. وی صرفاً گفت که طرفدار بیت ‌کوین یا سایر ارزهای دیجیتال نیست و به نوسانات شدید آنها استناد کرد.

ترامپ همچنین نسبت به این مسئله که بیت کوین می تواند دلار آمریکا را تضعیف کند و ممکن است برای تسهیل پولشویی و سایر جرایم مورد استفاده قرار گیرد، ابراز نگرانی کرد. اعتراضات او چیز جدیدی نیست، زیرا اغلب در انتقاد منتقدان ارزهای دیجیتال نیز به این موارد استناد می ‌شود.

دونالد ترامپ بیان کرد:

من طرفدار بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتال نیستم، چرا که آنها پول واقعی نیستند و بسیار پر نوسان هستند و به هیچ عنوان مشخص نیستند. دارایی های دیجیتال غیرقانونی می توانند موجب فعالیت های غیرقانونی نظیر خرید و فروش مواد مخدر و سایر فعالیت های غیرقانونی شوند.

تنها یک ارز واقعی در آمریکا وجود دارد که بسیار قوی تر از هر زمان، معتبر و قابل اطمینان است. این ارز به مراتب برترین ارز در جهان است و همیشه نیز همین گونه باقی خواهد ماند و آن را دلار آمریکا می نامند!

تحلیلگران افزایش قیمت بیت ‌کوین را پیش‌ بینی می کنند

طبق معمول، به نظر نمی رسد که هیچ خبر خاص یا رویدادی باعث افزایش شدید قیمت بیت‌ کوین شود. با این حال، برخی از بزرگان عرصه‌ی ارزهای دیجیتال اصرار دارند که وقوع بازار گاوی نزدیک است.

همانطور که CCN گزارش داده است، ویلی وو (Willy Woo)، تحلیلگر ارزهای دیجیتال ادعا کرده است که کاهش قیمت بیت کوین در هفته گذشته به نوعی آرامش قبل از طوفان است.

وو، یکی از شرکای صندوق سرمایه گذاری Adaptive Capital، می گوید که آخرین کاهش قیمت باعث می شود تا این بنیاد برای یک روند افزایشی تا پایان سال ۲۰۲۰ ادامه داشته باشد.

کریگ رایت هشدار می دهد: ممکن است بازار را سرنگون کنم

آیا بیت‌ کوین در سال ۲۰۲۰ افزایش می یابد یا سقوط خواهد کرد؟ این را فقط زمان مشخص خواهد کرد، زیرا متغیرهای بسیاری وجود دارند که به راحتی می‌توانند مسیر این ارز دیجیتال را تغییر دهند.

به عنوان نمونه، کریگ رایت (Craig Wright که خود را خالق بیت ‌کوین اعلام کرده، ممکن است به محض دسترسی به ۱٫۱ میلیون بیت ‌کوین که گفته می ‌شود به همراه دیو کلیمن (Dave Kleiman) استخراج شده است، بازار را سرنگون کند.

طی یک پست جالب در وبلاگی در تاریخ ۲ آگوست، رایت عنوان کرد که نمی تواند منتظر بماند تا موجب نابودی خریداران ارزهای دیجیتالی شود که باعث نابودی ابداع او شدند و از بیت کوین برای تقلب و طرح های پونزی استفاده کرد. وی سپس هشدار داد که وقتی در تاریخ ۱ ژانویه سال ۲۰۲۰ به ۱٫۱ میلیون بیت کوین دست یابد (به ارزش بازار: ۱۰ میلیارد دلار) ، ممکن است بازار را سرنگون کند. رایت هشدار داد:

“بیت کوین می توان را توقیف کرد” “در سال آینده ، شما خواهید فهمید که سیستم‌هایی که بر مبنای بیت ‌کوین یا هر ارز دیجیتال دیگر ساخته شده‌اند، چقدر شکننده است.”

بنابراین، رایت دقیقا چگونه می ‌تواند سیستم‌ های مبتنی بر بیت ‌کوین را شکننده بخواند؟ با وارد کردن به یکباره ۱٫۱ میلیون بیت ‌کوین؟ اگر چنین اتفاقی رخ دهد، می ‌تواند قیمت بیت‌کوین را کاهش دهد. اما آیا این اتفاق خواهد افتاد؟ چه کسی می‌داند؟ پس با ما همراه باشید.