video thumb

۸۳ درصد از مطالب منتشر شده پیرامون ارزهای دجیتال در Reddit مثبت هستند!

محققان فناوری در Comparitech با به‌کارگیری یادگیری ماشین برای تجزیه و تحلیل بیش از ۴۸ هزار مطلب در وب‌سایت ردیت Reddit دریافتند که اغلب دیدگاه ‌ها نسبت به بیت ‌کوین مثبت هستند. همچنین، این بررسی شامل ۷٫۵۰۰ مقاله از رسانه ‌های خبری ملی و بین‌ المللی می باشد.

گفتنی است که مقالات بر اساس دیدگاه مثبت و منفی نسبت به یکدیگر مورد بررسی قرار گرفته اند.

بحث های پیرامون ارزهای دیجیتال در حال گسترش است

بحث پیرامون ارزهای دیجیتال به ‌طور کلی در ماه مارس سال ۲۰۱۷، زمانی که ارزش بیت ‌کوین (BTC) از طلا بیشتر شد، افزایش یافت. افزایش قیمت بیت‌ کوین در ماه دسامبر همان سال به اوج خود رسید و پس از آن دوباره با سقوط قیمت مواجه شد.

با این حال، در ماه نوامبر سال ۲۰۱۸، قیمت ارزهای دیجیتال از پایین ترین سطح قیمتی خود خارج شدند و به اوج خود رسیدند. از آن زمان بحث پیرامون ارزهای دیجیتال در انجمن ‌های گفتگوی رددیت (Subreddits) افزایش یافت، چراکه معرفی لیبرای فیس بوک و افزایش قیمت‌ ارزهای دیجیتال همزمان شده بودند.

بیش از ۸۵ درصد از مباحث آنلاین مربوط به ارزهای دیجیتال مثبت هستند

چنین تخمین زده شده است که ۸۵٫۵ درصد از مباحث پیرامون موضوع ارزهای دیجیتال، مثبت ارزیابی هستند. با این حال، بررسی مقالات در رسانه ‌های سنتی تصویر متفاوتی را نشان می ‌دهد؛ یعنی اکثریت رسانه ‌ها بیشتر مقالات منفی منتشر می ‌کنند!

تعداد مقالات منفی در رسانه‌های HuffPost، Business Insider و International Business Times دو برابر مقالات مثبت ارزیابی شده است و تنها نشریه‌ی فوربس همسو با روند اشاره شده قرار دارد، چرا که ۸۰ درصد از مقالات مرتبط با ارزهای دیجیتال که در این نشریه منتشر شده ‌اند، دارای دیدگاه مثبت هستند.

تفکیک ارزهای دیجیتال

لیبرای فیس بوک از نظر دیدگاه‌ های مثبت منتشر شده در ردیت، در صدر قرار می ‌گیرد، چراکه ۹۷٫۷ درصد از مباحث پیرامون این ارز دیجیتال مثبت ارزیابی شده ‌اند.

ارزهای دیجیتال کاردانو (ADA)، اتر (ETH)، لایت‌کوین (LTC) و ترون (TRX) نیز عملکرد خوبی داشتند و ۸۵ الی ۹۰ درصد از مباحث ردیت پیرامون این ارزهای دیجیتال مثبت ارزیابی شده است. ۸۳٫۵ درصد از مباحث پیرامون بیت ‌کوین نیز مثبت ارزیابی شده‌اند. گفتنی است که در این بررسی، بحث‌ های مثبت پیرامون تتر دو برابر دیدگاه های منفی تخمین زده شده است.