سرمایکس
sarmayex Coin icon

بازار معامله حرفه ای

سرمایکس راه اندازی شد

sarmayex Coin icon
شروع معامله sarmayex Arrow icon
video thumb

سازمان راهبرد امور مالی انگلیس (FCA):بیت کوین و اتریوم نیازی به قانون‌گذاری ندارند!

سازمان راهبرد امور مالی انگلستان (FCA) به این نتیجه رسیده است که بیت کوین و اتریوم نیازی به قانون گذاری ندارند، در حالی که توکن های ابزاری و برخی استیبل کوین ها نیازمند چنین امری هستند.

گفتنی است که سازمان راهبرد امور مالی انگلستان (انگلیسی: Financial Conduct Authority) یک مرجع نظارتی در انگلستان و تحت نظر وزارت خزانه‌داری و پارلمان بریتانیا است. این مرجع نظارتی در سال ۲۰۱۳ تأسیس شد. از وظایف این نهاد مالی نظارت بر فعالیت‌های کارگزاری‌ های فعال در فارکس در جهت حمایت و حفظ سرمایه‌ی کاربران کارگزاری‌ ها است.

سازمان FCA در مورد قانون گذاری بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتال تصمیم گیری می کند

در چند روز گذشته، سازمان راهبرد امور مالی (FCA) اعلام کرد که قانون‌ گذاری بیت‌ کوین و اتریوم را انجام نخواهد داد. گفتنی است؛ سازمان FCA، بهترین نهاد نظارت مالی و تنظیم قوانین مالی در انگلیس می ‌باشد و در طول سال‌ های ۲۰۱۸ و ۲۰۱۹ این نهاد نظارتی با جدیت، سعی در مقابله با طرح‌ های سرمایه‌ گذاری بدون مجوز و پروژه‌ های کلاهبرداری داشته است.

سازمان FCA بیانیه ای با عنوان «ضمیمه‌ی ۱۹/۲۲: دستورالعمل‌های مرتبط با دارایی‌های دیجیتال» منتشر کرده که شامل نسخه‌ی جدید از مقاله‌ی مشاوره‌ در مورد دارایی‌ های دیجیتال می ‌باشد که در اوایل سال جاری و در ماه ژانویه برای نظارت عمومی در دسترس قرار گرفت.

این سند نشان دهنده‌ی این است که سازمان FCA، به بیت ‌کوین و اتریوم به عنوان “توکن‌ های مبادلاتی” نگاه می کند که “معمولا غیرمتمرکز بوده و در درجه‌ی اول به عنوان ابزاری برای انجام مبادلات مورد استفاده قرار می گیرند.” بر اساس اعلامیه‌ی رسمی FCA، ارزهای دیجیتالی مانند بیت‌ کوین و اتریوم واجد شرایط قرار گرفتن تحت نظارت این نهاد نیستند.

استیبل کوین ها و توکن‌ های ابزاری را می توان قانون گذاری کرد

جالب اینجاست که این نهاد نظارتی نتیجه گیری کرد که توکن‌ های اوراق بهادار و توکن ‌های ابزاری از شرایط قانون ‌گذاری برخوردار بوده و در صورتی که FCA تصمیم بگیرد آن‌ها را در اولویت قرار دهد، می ‌توانند قانون گذاری شوند. براساس اعلام FCA، توکن‌های اوراق بهادار شباهت زیادی به سایر اوراق بهادار از جمله سهام و ابزار‌های وام ‌دهی هستند.

همچنین، در این سند آمده است که اگر توکن های ابزاری در طبقه بندی پول الکترونیکی قرار بگیرند از قابلیت قانون گذاری برخوردارند. FCA در این باره نوشت:

هر نوع توکن که توکن اوراق بهادار یا توکن پول الکترونیکی نباشد، قانون‌ گذاری نشده است. با این حال، فعالان بازار باید توجه داشته باشند که برخی از فعالیت ‌هایی که از توکن ‌ها استفاده می‌ کنند نیز باید قانون ‌گذاری شوند، به عنوان مثال هنگامی که از توکن‌ ها برای تسهیل پرداخت ‌ها استفاده می ‌شود.

همین منطق در رابطه با استیبل کوین ها نیز صدق می‌ کند، با این تفاوت که FCA تصریح کرد که همه‌ی استیبل کوین ها تحت مفهوم پول الکترونیکی تعریف نمی ‌شوند.

معنی این اسناد برای ارائه دهندگان خدمات مبتنی بر ارزهای دیجیتال چیست؟

به طور کلی، این سند ارائه دهنده‌ی اکثر قوانین پیشنهادی در مقاله‌ی مشاوره‌ ای CP19 است که در اوایل سال جاری به صورت عمومی در دسترس قرار گرفت. FCA اعلام کرد که در رابطه با مقاله‌ی مشاوره‌ ای مذکور ۹۲ پاسخ دریافت کرده است و اکثریت شرکت کنندگان نیز از این اسناد پیشنهادی حمایت کرده‌ اند.

این اسناد به صورت کلی شفافیت بیشتری را در رابطه با این مسئله که کدام دارایی‌ های دیجیتال در دسته ‌های موجود قرار می ‌گیرند، ارائه می دهد.

این مرجع نظارتی توصیه کرد که “فعالان بازار به عنوان اولین قدم در فهم چگونگی برخورد با دارایی ‌های دیجیتال باید از این دستورالعمل‌ها استفاده کنند، با این حال قضاوت قطعی باید به صورت مورد به موردی صورت بگیرد”.

کریستوفر وولارد (Christopher Woolard)، مدیر اجرایی بخش استراتژی و رقابت در سازمان FCA افزود:

این یک بازار کوچک، پیچیده و در حال تحول است که طیف گسترده ای از فعالیت ها را پوشش می دهد. دستورالعمل‌ های فعلی به روشن شدن عملکرد فعالیت های مرتبط با دارایی‌ های دیجیتال تحت پارامتر‌های نظارتی ما کمک خواهد کرد.

  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media

خرید حضوری

sarmayex pin location