سرمایکس
sarmayex Coin icon

بازار معامله حرفه ای

سرمایکس راه اندازی شد

sarmayex Coin icon
شروع معامله sarmayex Arrow icon
video thumb

تیم دراپر: ممنوعیت بیت‌ کوین در هند باعث بازگشت این کشور به ۴۰ سال قبل خواهد شد

تیم دراپر (Tim Draper)، سرمایه ‎گذار کارآفرین در مورد ممنوعیت بیت ‎کوین و ارزهای ‎دیجیتال در هند اظهار داشت که این اقدام، هند را ۴۰ سال را به عقب برمی گرداند.

به صدا درآمدن ناقوس مرگ برای بیت کوین و ارزهای دیجیتال در هند

هند به صراحت با پیروی از کشور چین، نگرش سخت‎ گیرانه ‎ا‎‎ی را نسبت به دارایی ‎های دیجیتال در‎ پیش‎ گرفته است. پیش ‎نویس ممنوعیت ارزهای دیجیتال و تنظیم لایحه‎ی مقررات آن در سال ۲۰۱۹ که چند هفته پیش افشا شده بود، به سرعت توسط دولت این کشور به امضا رسید و گزارش آن به طور رسمی منتشر شد.

این اقدام، ناقوس مرگ را برای بیت ‎کوین و صنعت ارزهای دیجیتال را که همواره مانعی بر سر راه رشدشان بوده در کشور هند به صدا در می آورد. کمیته‎ی مشترک وزرا (IMC)، به ریاست سابهش چندرا گرگ (Subhash Chandra Garg)، دبیر سابق وزارت اقتصاد، از پایان دادن به حضور ارزهای دیجیتال در دومین کشور پرجمعیت دنیا حمایت کرد.

دراپر به شدت از این اقدام دولت هند انتقاد کرد و گفت:

این اقدام همانند جنبش مخالفت با انقلاب صنعتی لادیسم (Luddite) است. آن‎ها در واقع می ‎گویند که نمی ‎خواهیم پیشرفت ‌کنیم و این کار آن‎ها را به ۴۰ سال قبل ‌تر برمی ‎گرداند. تصور کنید، اگر این ‌کار را با اینترنت می ‎کردند، چه اتفاقی می ‎افتاد؟

مردم می خواهند هند را ترک کنند و به کشوری بروند که ‌کمتر عقب مانده باشد. من گمان می‎ کنم که مردم از کشور خارج‌ خواهند شد و بنابراین زندگی ‌بهتری هم خواهند داشت.

واضح است که ممنوعیت کامل ارزهای دیجیتال از سوی حکومت هند همانند چین، آخرین عملی خواهد بود که مردم این کشور تحمل خواهند کرد. بدیهی است که کنترل منابع مالی مردم برای چنین دولت ‎هایی ناراحت‌ کننده است.

این لایحه‎ نه ‌تنها خواستار ممنوعیت بیت‎ کوین و سایر ارزهای دیجیتال است، بلکه برای استخراج ‌کنندگان، ذخیره‌ کنندگان، افرادی که با این ارزهای دیجیتال تراکنش انجام داده و به طور مستقیم یا غیرمستقیم از طریق صرافی‎ و یا بدون واسطه معامله انجام می دهند، مالیات سنگین و زندان در نظر گرفته خواهد شد.

امید بود که دومین دوره‎ی ریاست نارندا مودی (Narenda Modi)، نخست‌وزیر هند، عصر جدیدی را برای این صنعت نوپا ایجاد کند، اما اکنون به وضوح، بانک مرکزی هند (RBI) با ابزار مالی‎ که در اختیار دارد، در حال نفوذ به این حوزه است. این بانک در طول سال گذشته تمام تلاش خود را برای جلوگیری از معامله‎ی ارزهای دیجیتال توسط افراد و سازمان‎ها از طریق حساب ‎های بانکی و ارزهای فیات انجام داده ‎است.
دراپر به انتقاد در این زمینه ‎ادامه داد و افزود:

به نظر می ‎رسد که آن‎ها به‎ جای فکر کردن به منفعت کشور، به قدرت خود چسبیده ‎اند. این اقدام نشان دهنده‌ی این است که مودی هنوز فساد را در کشور ریشه ‎کن نکرده‎ و همچنان در دولت وی نمایان است.

خشم‎ مخالفان ارزهای دیجیتال در هند می ‎تواند این کشور را از سایر کشورهایی که از از ارزهای دیجیتال و بلاک چین برای ایجاد نوآوری‎ و‎ تحول در صنایع استفاده می ‌کنند، عقب بیندازد.

  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media

خرید حضوری

sarmayex pin location