video thumb

چگونه کشورهای کوچک در زمینه ارزهای دیجیتال بهتر عمل می‌کنند؟

چنین به نظر می رسد که الگویی بین ملت هایی که خواستار ارزهای دیجیتال هستند و آنهایی که می خواهند آن را خنثی کنند، در حال شکل گیری می باشد. دو کشور پرجمعیت در دنیا در حال طرد کردن بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتال هستند در حالی که سایر کشورهای کوچکتر طبق قاعده و قانون خود پذیرای آنها هستند.

ظهور بازیکنان جدید در عرصه‌ی ارزهای دیجیتال

براساس گزارش ها، بلاروس یکی از کشورهای کوچکی است که به طور فعال به دنبال راه هایی برای توسعه ارزهای دیجیتال در بخش فناوری خود بوده است. به طور معمول، استارت آپ های بلاک چین و ارزهای دیجیتال برای اینکه راه اندازی شوند مجبورند بین دو حالت، انتخاب خود را انجام دهند.

مراکز بزرگ مالی مانند نیویورک یا لندن، ممکن است زیرساخت های مربوط به بخش مالی و دسترسی به بازار فوری را در اختیار داشته باشند، اما هزینه های راه اندازی چنین بخش هایی معمولاً بسیار گزاف است. برعکس، این گزارش می افزاید ، حوزه های قضایی کوچکتر که به راحتی قانون گذاری می شوند می توانند دسترسی آسانتری به بازار ارزهای دیجیتال را ارائه دهند، اما این امر موجب می شود که محافظت کمتری از سرمایه گذاران داشته باشند و نتوانند به هنگام پولشویی ها آنها را بررسی کنند.

تعدادی از بازیکنان جدید در این صنعت با تهیه قوانین و مقررات خاص برای ارزهای دیجیتال در حال ایجاد گزینه‌ی دیگری در این زمینه هستند. مالت، بحرین و جبل الطارق جزو اولین کشورهایی بودند که اقدام به جذب شرکت های جدید رمزنگاری و بلاک چین کردند. همچنین در این عرصه، مزایای دیگری همچون معافیت مالیاتی نیز ارائه می شود که به عنوان مثال، کشور آمریکا از این رویکرد برای ایجاد انگیزه برای پذیرش ارزهای دیجیتال بهره برده است.

البته گفتنی است؛ هیچ تضمینی وجود ندارد که این رویکرد موفقیت آمیز باشد، زیرا این صنعت همچنان نوپاست، اما می تواند فرصتی برای این کشورها باشد تا بتوانند بخشی از یک بازار نوظهور را تحت کنترل خود در بیاورند. این مسئله می تواند به طور بالقوه سرمایه گذاری بیشتری را به خود جلب کند و شغل های جدیدی را نیز در این زمینه ایجاد کند.

با این وجود یک در این میان یک مرز باریک وجود دارد و اشتباه گرفتن این قوانین می تواند در را به روی عمل ناشاسیت باز کند و در نتیجه‌ی آن باعث از بین رفتن اعتبار ملت های کوچک می شود که این مسئله می تواند باعث خراب شدن چهره‌ی ارزهای دیجیتال نیز بشود.

تنظیم قوانین جدید برای ارزهای دیجیتال

بحرین، یکی از کشورهایی است که قوانین ویژه ای برای دارندگان ارزهای دیجیتال در این کشور ارائه داده است. در ماه فوریه نیز در این کشور مقررات جدیدی برای شرکت های رمزنگاری شده ارائه شد که شامل پروتکل های مشتری خود را بشناس (KYC)، استانداردهای نظارتی و امنیت فضای مجازی می باشد.

بلاروس نیز مقرراتی را ارائه داده است که به مردم امکان مبادله و سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال را ارائه می دهد و البته لازم به ذکر است، تعداد کشورهای کوچکی که هر روزه وارد این عرصه می شوند به طور گسترده در حال افزایش می باشد.