video thumb

دراپا برای فعالیت دیجیتالی مدرن خود از بلاک چین استفاده می‌کند

دراپا ، یک شعبه از فناوری پیشرفته وزارت دفاع ایالات متحده امریکا (DoD) و تسهیل‌گر اصلی برای ایجاد اینترنت است. حال، ساختمان وزارت دفاع ایالات متحده امریکا برای از طریق دراپا استراتژی مدرنیزه کردن دیجیتالی را دنبال می‌کند. این وزارت خانه در حال تجربه بلاک چین، فناوری زیرین بیت کوین است.

دراپا در حال تجریه بلاک چین است

وزارت دفاع ایالات متحده امریکا در حال شروع کردن تلاشی است که به واسطه آن بتواند محیط دیجیتالی خود را برای به دست آوردن توان رقابتی بالا مدرن کند. با توجه به این مطلبی که در تاریخ ۱۲ جولای ۲۰۱۹ منتشر شده است، دپارتمان وزارت دفاع اسنادی را منتشر نموده که استراتژی مدرنیزه سازی دیجیتالی آن‌ها را نشان می‌دهد.

جزئیات این نقشه راه برای الویت وزارت دفاع، که شامل امنیت سایبری، هوش مصنوعی، فضای ابری در حوزه مدیریت، کنترل و ارتباطات است. آن چه که در ادامه می‌آید توضیحاتی در خصوص اهمیت استراتژی مطروحه است:

این استراتژی مدرن سازی دیجیتالی، سنگ بنایی برای پیشبرد محیط دیجیتال ما است تا بتواند نیروی مشترک را از مزیت رقابتی در فضای جنگ مدرن برخوردار کند.

بنابراین ، برای بهبود دستورات، کنترل و ارتباطات، دراپا بر این امر تمرکز دارد که چگونه می‌توان از فناوری بلاک چین به بهترین شکل استفاده کرد.

در واقع با آگاهی از خواص بلاک چین، دراپا در حال تجربه سیستم بلاک چین است تا بتواند بستر ارتباطی کارآمدتر، مستحکم‌تر و ایمن‌تر بسازد.

بستر ارتباطات مبتنی بر بلاک چین برای اطمینان از انتقال پیام ها یا معاملات

دراپا تائید می‌کند که بستر مبتنی بر بلاک چین اجازه می‌دهد تا انتقال پیام‌های امن از هر جایی صورت بگیرد. همچنین این بستر به اشخاص و پرسنل اجازه و امکان را می‌دهد که روند معاملات را از طریق کانال‌های غیرمتمرکز ردیابی و پردازش کنند. و این می‌افزاید که :

این نرم افزار در روش‌های مختلفی از جمله تسهیل‌گری ارتباط بین واحدها و ستادها و انتقال اطلاعات بین افسران اطلاعاتی و پنتاگون مورد استفاده قرار می‌گیرد.

علاوه بر این ، دراپا در حال حاضر سعی کرده است با استفاده از بلاک چین، یک کد غیرقابل حل را تهیه کند، زیرا این فناوری به هکرهایی که سعی در رخنه به پایگاه‌های دیتابیس دارند، اطلاعات خاصی می‌دهد.

وزارت دفاع ایلات متحده امریکا: بلاک چین پارادایم امنیت سایبری را معکوس می‌کند

طبق گفته وزارت دفاع بلاک چین پارادایم امنیت سایبری را معکوس می‌کند. این وزارت خانه به بلاک چین اعتماد دارد چرا که آن‌ها قابل اعتماداند و شفافیت دارند و بی‌خطر هستند. آن‌ها به اسرار نفوذ پذیر اعتماد نمی‌کنند بلکه افزون بر این بر یک ساختار داده رمزنگاری تکیه می‌کنند که مداخلات در سیستم را هم بسیار دشوار و هم فوراً آشکار می‌کند. افزون بر همه این‌ها این تلرانس‌ها خطا هستند

بلاک چین‌ها ترازهایی دارند که تلاش می‌کنند تا نودهای سالم از غیرسالم را شناسایی نماید. در نتیجه شبکه‌های بلاک چین نه تنها امکان سازش را کاهش می‌دهند بلکه هزینه‌های قابل توجه زیادی را به طرف مقابل تحمیل می‌کند.

به هر ترتیب ایالات متحده امریکا تنها کشوری نیست که به دنبال قابلیت‌‎های بالقوه نظامی سیستم‌های بلاک چین هستند. همانطور که قبلا بیت کوینیست گزارش داده است، روسیه و چین نیز کشورهایی هستند که به دنبال استفاده از ظرفیت‌های بلاک چین‌ها با اهداف زنجیره‌ای مربوط به اهداف نظامی، دفاع ملی عمومی و امنیت سایبری هستند.