video thumb

پومپلیانو: سیاست بانک مرکزی اروپا منجر به افزایش شدید محبوبیت بیت کوین خواهد شد

«آنتونی پومپلیانو» از بنیانگذاران شرکت «مورگان کریک دیجیتال» و سرمایه داران بیت کوینی با انتشار یادداشتی در خبرنامه Off The Chain گفت که سیاست بانک مرکزی اروپا برای قطع سود دهی بانک ها و اقداماتی مشابه می تواند کمک شایانی به رشد و توسعه بیت کوین کرده و بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتال را مانند یک راکت پر از سوخت در بازار مطرح خواهد کرد.
وی با تاکید بر سود سرشاری که در قبال سیاست قطع سود دهی بانکی به سرمایه گذاران بیت کوینی خواهد رسید، گفت: اقدامات بانک مرکزی اروپا تنها موردی نیست که باید به آن توجه کنیم؛ بلکه موضوع زمانبندی نیز بسیار حائز اهمیت است. تاثیر مشوق های پولی معمولا در بازه زمانی ۶ الی ۱۲ ماه پس از انجام چنین اقداماتی خود را نشان خواهند داد. با توجه به اینکه این ابتکار بانک مرکزی اروپا در ماه سپتامبر سال گذشنه میلادی ارائه شده، تاثیر آن تا فوریه سال ۲۰۲۰ مشخص نخواهد شد.
ور در ادامه این یادداشت افزود: یعنی تاثیر روانی سیاست های پولی جدید ظرف ۹۰ روز منجر به ایجاد کاهش ۵۰ درصدی در برنامه تامین بیت کوین گذاشت. یک دقیقه فکر کنید. ما در حال حرکت به سمت سرمایه های سنتی هستیم که به صورت مصنوعی ایجاد شده و منجر به ایجاد شدید جذابیت بیت کوین شده است.
پومپلیانو در ادامه یادداشت خود تاکید کرد که وی توقع ایجاد یک رخداد بزرگ و ناگهانی مالی در خصوص قیمت بیت کوین را ندارد. اما در عوض فکر می کند که شناسایی تدریجی بیت کوین منجر به تقویت عرضه محدود این ارز دیجیتال خواهد شد.