video thumb

روسیه همچنان ارزهای دیجیتال را به رسمیت نمی شناسد

مقام های روسیه در تازه ترین میزگرد مشورتی خود در خصوص ارزهای دیجیتال اعلام کردند که مسکو همچنان این دسته از ارزها را به رسمیت نمی شناسند.
به گزارش وب سایت خبری بیت کوینیست، کارگروهی متشکل از مقام های ارشد مالی روسیه روز پنجشنبه با برگزاری میزگردی اعلام کردند که اتصال ارزهای دیجیتال به سیستم مالی روسیه به آینده موکول خواهد شد.
به گفته این مقام های ارشد روسیه، صدور هر گونه واحد پولی دیگری به جز روبل به عنوان ارز رسمی این کشور خلاف قانون اساسی بوده و از سوی دیگر نیز نهادهای رگولاتوری روسیه همچنان در خصوص ماهیت کاری بیت کوین و دیگر ارزهای دیجیتال ابهاماتی دارند که باید بر طرف شوند.
در همین راستا، لیودمیلا بوکووا معاون اول رئیس شورای کمیته فدراسیون قانون اساسی که میزبان این میزگرد بود گفت: به نظر من نباید فرآیند قانون گذاری در زمینه ارزهای دیجیتال را شتاب زده به جلو برد. بلکه باید از تجربیات اقتصادهای بزرگ جهان در این زمینه بهره گرفت. باید دید مقررات در این کشورها چگونه اجرا خواهند شد و سود و زیان هایی که ممکن است کشورها از پیاده سازی این مقررات متحمل شوند را تحلیل کنیم.
میخاییل زاخاروف، عضو کمیسیون حمایت قانونی از اقتصاد دیجیتال که در این میزگرد حضور داشت نیز با تاکید بر لزوم قانونگذاری دولت روسیه در زمینه ارزهای دیجیتال گفت: ما نمی توانیم بر ارزهای دیجیتال فائق شویم. با اینکه فعالان ارزهای دیجیتال در روسیه حضور داشته و دارند، دولت همچنان از تمامی مواهب اقتصاد دیجیتال جدید بهره کافی نمی برد.
وی همچنین با اشاره مواضع اشتباه دولت روسیه در جهت مقاومت در برابر پذیرش ارزهای دیجیتال گفت که نبود مقررات مناسب در زمینه ارزهای دیجیتال می تواند منجر به ایجاد ریزش در میان متخصصین و از دست دادن سرمایه گذاران بالقوه ای شوند که برای سرمایه گذاری در زمینه ارزهای دیجیتال در روسیه مشتاق هستند.