video thumb

هشدار جدی وزیر خزانه‌داری آمریکا در مورد آینده‌ بیت‌ کوین

بیت کوین و ارزهای دیجیتال در ماه های اخیر بسیار بر سر زبان ها افتاده اند و تنها دلیل این امر، افزایش قیمت بیت کوین نمی باشد، بلکه علاقه بسیاری از شرکت های بزرگ فناوری جهان به این فضا نیز موجب چنین امری گردیده است، مانند فیس بوک که قصد دارد تا ارز دیجیتال خود را در سال آینده راه اندازی کند.

قیمت بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتال حتی زمانی که دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا در اوایل این ماه، بیت کوین و ارزهای دیجیتال را مورد حمله قرار داد، نیز تحت تاثیر قرار نگرفته بود، اما افزایش قیمتی که بیت کوین از ابتدای سال جاری آغاز کرده، به ‌دلیل مخالفت‌ های جهانی با پروژه لیبرای فیس بوک تقریبا متوقف شد.

حالا استیون منوچین، وزیر خزانه ‌داری آمریکا، هشدار داده است که بیت کوین تا ده سال آینده هم نمی ‌تواند به طور گسترده مورد پذیرش عمومی قرار بگیرد، اما سازمان خدمات درآمد داخلی آمریکا (IRS) در حال تشدید اقدامات علیه آن دسته از دارندگان بیت کوین است که مالیات خود را پرداخت نکرده‌اند.

منوچین که اوایل ماه جاری، بیت کوین و ارزهای دیجیتال را تهدیدی برای «امنیت ملی» دانست، در مصاحبه با CNBC عنوان کرد: به شما اطمینان می‌ دهم که تا ۱۰سال آینده هم در بیت کوین سرمایه ‌گذاری نخواهم کرد.

منوچین چند هفته قبل، در یک کنفرانس مطبوعاتی عنوان کرده بود، بر اینم باور است که بیت کوین و ارزهای دیجیتال به منظور حمایت از میلیاردها دلار فعالیت غیرقانونی از جمله جرایم سایبری، فرار از مالیات، اخاذی، باج افزار، مواد مخدر و قاچاق انسان مورد بهره‌برداری قرار گرفته ‌اند. چنین نظراتی نیز چند روز جلوتر از مصاحبه‌ی منوچین توسط ترامپ عنوان شده بود.

آخرین نظرات منوچین نشان دهنده‌ی این است که دولت ترامپ نیز می تواند درست همانند روسیه، چین و اندونزی اقدامات علیه بیت کوین و ارزهای دیجیتال را تشدید یا حتی آنها را ممنوع کند.

وی افزود: من حتی در پنج یا شش سال آینده نیز حرفی از بیت کوین در وزارت خزانه ‌داری آمریکا نخواهم زد.

در این میان، سازمان خدمات درآمد داخلی آمریکا این هفته به حدود ۱۰٫۰۰۰ نفر از شهروندان آمریکایی دارنده بیت کوین یا سایر ارزهای دیجیتال که ظاهرا مالیات خود را پرداخت نکرده ‌اند، نامه ‌هایی ارسال کرده است.

چارلز رتیگ (charles rettig)، رئیس سازمان خدمات درآمد داخلی آمریکا در بیانیه‌ای عنوان کرد: ما در حال گسترش فعالیت‌هایمان درباره ارز مجازی از جمله روش‌ هایی مانند تحلیل داده‌ها هستیم. ما در راستای اجرای قانون متمرکز هستیم و به مالیات دهندگان کمک می کنیم تا به طور کامل تعهدات خود را برآورده کنند.

IRS گزارش داد که یک سری از اسامی را از صرافی ارزهای دیجیتال آمریکایی کوین بیس دریافت کرده است که در سال‌های ۲۰۱۳ تا ۲۰۱۵ به خرید و فروش، ارسال و دریافت ارزهای دیجیتال به ارزش ۲۰٫۰۰۰ دلار مشغول بوده‌ اند.

آخرین اقدامات دولت ترامپ برای تشدید اقدامات سختگیرانه علیه بیت کوین و ارز دیجیتال هنگامی پس از آن صورت گرفت که شرکت حسابداری BTVK هشدار داد که اگر قانون ‌گذاران جهانی، در نتیجه‎‌ی راهی که پروژه لیبرای فیس بوک برایشان باز می ‌کند بتوانند در صرافی‌ های ارز دیجیتال نفوذ کنند و بر آنها تسلط یابند، کار بیت کوین و ارزهای دیجیتال تمام است.