video thumb

عملکرد بهتر بیت‌ کوین در بازار ارزهای دیجیتال نسبت به آلت‌ کوین‌ها!

علیرغم این واقعیت که بیت کوین ارز پیشروی بازار ارزهای دیجیتال است، آلت کوین ها همه در اواخر سال ۲۰۱۷ و اوایل سال ۲۰۱۸ در تکاپو بودند. در حقیقت در طول دوره بازار گاوی، از سال ۲۰۱۶ تا اوایل سال ۲۰۱۸، شاخص تسلط بیت کوین از ۹۰ درصد به ۳۳ درصد کاهش پیدا کرد. فصل آلت کوین ها، با انفجار بازار در تعداد و تنوع ارزهای دیجیتال، انقلاب ICO ها و رشد عظیم پروژه های قدیمی تر مانند ریپل و اتریوم کاتالیست شد.

با توجه به این حرکت، بسیاری از سرمایه گذاران خود را با این ایده منطبق کردند که هر زمان بیت کوین اجرا شود، سایر ارزهای دیجیتال نیز باید بیشتر افزایش پیدا کنند. اما در طول حرکت اخیر بیت کوین از قیمت ۳۱۵۰ تا ۱۴۰۰۰ دلار، آلت کوین ها به طور قابل ملاحظه ای عملکردی ضعیف داشتند به گونه ای که تسلط بیت کوین بر بازار تا ۱۰ درصد افزایش پیدا کرد.

ظهور فصل آلت کوین ها تا اواخر سال ۲۰۱۹ بعید است؛ عملکرد بیت کوین بهتر خواهد بود

برای چندین ماه است که سرمایه گذاران در صفحه “کریپتو توییتر” ظهور فصل آلت کوین ها را پیش بینی می کنند. بسیاری از سرمایه گذاران حاضر در این صفحه، پول خوبی را در بازار پرشور سال ۲۰۱۷ بدست آوردند.

هر چند، طبق گفته ویلی وو (Willy Woo) از آداپتیو فاند (Adaptive Fund)، سرمایه گذاران نباید در انتظار عملکرد بهتر آلت کوین ها باشند. این تحلیلگر مشهور در یکی از مباحث اخیر خود عنوان کرد که یکی از شاخص های او نشان دهنده‌ی این است که فصل آلت کوین ها تا پایان سال ۲۰۱۹ یا شروع سال ۲۰۲۰ اتفاق نخواهد افتاد.

همانطور که وی توضیح می دهد، تقاطع صعودی میانگین متحرک ۳۶۵ روزه ارزش بازار آلت کوین ها در برابر ارزش بازار بیت کوین اتفاق نخواهد افتاد.

ویلی وو با توجه به سال ها تجربیاتش در صنعت ارزهای دیجیتال به هوادارانش عنوان کرد که سرانجام اکثر آلت کوین ها از بین خواهند رفت و مهم نیست مردم چه میزان پول برای بازاریابی و توسعه آن ارزها به جریان انداخته اند. تنها آلت کوینی که نظر او در مورد آن مثبت بود، اتریوم است که توانسته حداقل چهار سال در چرخه بازار پابرجا باقی بماند و قیمت آن نیز افزایش یافته و با دیگر پروژه های ارزی به رقابت پرداخته است.

آلت کوین های شما بی ارزش خواهند شد

جو مک کان (Joe McCann)، رئیس شرکت Node Source و یک سرمایه گذار پیشرو اخیر اظهار کرد که تمام فونداسیون ها و شاخص های فنی نشان می دهند که شکست بیت کوین در آینده قابل پیش بینی خواهد بود.

از میان نکاتی که او ذکر کرد، قابل توجه ترین آن، سرمایه گذاری مستقیم نهادهای سرمایه گذاری در دارایی های دیجیتال است و اینکه چشم آنها برای سرمایه گذاری تنها به بیت کوین و نه ریپل و یا حتی اتریوم دوخته شده است.

بخش دارایی های دیجیتال شرکت Fidelity Investments، نمونه ای دیگر در این زمینه است. قسمت مربوط به ارزهای دیجیتال این موسسه تاکنون تنها از بیت کوین پشتیبانی کرده است و این بخش می گوید با توجه به نگرانی های خاص، در حال چالش برای اضافه کردن آلت کوین ها است.

شما روند مشابهی را در دیگر شرکت های مالی متمرکز شده در ارزهای دیجیتال یا آن دسته که در حال ورود به این بازار هستند، مشاهده می کنید. به جریان مستمر تقاضاهای صندوق قابل معامله در بورس (ETF) و قراردادهای آتی بیت کوین از CME توجه کنید. همچنین ملاحظه کنید که چگونه بکت (Bakkt) اولین محصول خود را در آغاز این هفته مورد آزمایش قرار خواهد داد و قراردادهای آتی بیت کوین را منتشر می کند.

با توجه به اینکه بیت کوین در بازار ارزهای دیجیتال نخستین ارز بوده است، بعید به نظر می رسد که آلت کوین ها از ارز رهبر بازار جلو بزنند.