video thumb

۴۹ درصد از مردم ایالات‌ متحده و انگلستان به فیس بوک اعتماد ندارند!

پلتفرم Telecoms.com گزارش داد که که تقریبا نیمی از مردم آمریکا و بریتانیا به لیبرای فیس‌ بوک اعتماد چندانی ندارند.

بی‌ اعتمادی مردم به فیس‌ بوک می‌تواند لیبرا را با مشکل روبرو سازد

با نگاهی به نتایج بررسی انجام شده توسط پیام رسان وایبر، ۴۹ درصد از کاربران در ایالات‌ متحده و انگلستان، به این غول شبکه ‌های اجتماعی اعتماد نداشته و تمایلی به سپردن ارزهایشان به فیس ‌بوک نشان نمی‌ دهند. این شرکت‌ کنندگان عنوان کردند که تحت هیچ شرایطی حاضر نیستند تا اطلاعات شخصی‌ مالی ‌شان را  از طریق لیبرا، تسلیم فیس بوک کنند.

در انگلستان، ۲۸ درصد از شرکت‌ کنندگان اعلام کردند که هنوز در این‌ مورد تصمیمی اتخاذ نکرده ‌اند و تنها ۴ درصد آنها نسبت به فیس ‌بوک اعتماد دارند. در ایالات ‌متحده نیز نتایج مشابه بوده، تنها با این‌ تفاوت که تنها ۲٫۵ درصد از آمریکایی ‌ها به فیس ‌بوک اعتماد دارند.

سیل انتقادات به سمت لیبرا روانه است

از زمان اعلام عرضه ارز دیجیتال لیبرا، بسیاری از کشورها و مراجع قانون ‌گذاری در حوزه مسائل مالی در سراسر جهان، نسبت به ظهور چنین ارزی ابراز نگرانی کرده ‌اند. این در حالی است که فیس ‌بوک ادعا می‌ کند کالیبرا، کیف پول مخصوص ارز دیجیتال فیس‌ بوک، شدیدترین اقدامات حفاظتی را در خصوص نگهداری از اطلاعات و پول‌ های شما انجام می ‌دهد. از طرف دیگر بسیاری از سیاست ‌گذاران و متخصصان، نسبت به حفظ حریم خصوصی و امنیت داده های کاربران نزد فیس ‌بوک ابراز نگرانی کرده ‌اند.

مکسین واترز (Maxine Waters)، رئیس کمیته تبادلات مالی ایالات ‌متحده و از نمایندگان این کشور، ضمن اذعان به نبود چارچوب‌ های قانونی یکپارچه در بازار ارزهای دیجیتال، خطاب به قانون‌ گذاران عنوان کرد که برنامه های فیس بوک در مورد لیبرا، زنگ خطری را در خصوص حریم شخصی، امنیت ملی، خطرات فضای مجازی و خطرات حوزه تبادلات، به صدا درمی ‌آورد.

هفته گذشته نیز، وزرای اقتصاد گروه G7، در خصوص لزوم قوانین سخت‌ گیرانه و خطرات لیبرا در ارتباط با نظام ‌های مالی هشدار دادند. برونو لی مایر، وزیر اقتصاد فرانسه عنوان کرد کهG7  نمی تواند شرکت ‌های خصوصی را که بدون هیچ کنترل دولتی‌ پول خودشان را عرضه می کنند، بپذیرد.