video thumb

تام لی: اصلاح اخیر قیمت بیت‌ کوین و کاهش میزان جستجوی عبارت بیت‌کوین در گوگل مفید است

تام لی، یکی از بنیان گذاران شرکت مشاوره جهانی فاندستریت در توئیتر خود نوشت که اصلاح اخیر قیمت بیت کوین مفید است. لی همچنین در توئیتر خود نسبت به کاهش اخیر جستجوی بیت کوین در گوگل ابراز نگرانی نکرد و نوشت:

من فکر می‌ کنم که پایین بودن میزان جستجوی بیت کوین در گوگل نشانه خوبی است. زیرا این مسئله بدین معناست که صعود قیمت بیت کوین هنوز با تحریک گسترده‌ای همراه نیست.

با توجه به آمار Google Trends، سرویس تحلیل جستجوهای گوگل، میزان جستجوی عبارت بیت کوین در ایالات ‌متحده نسبت به اوج آن در پایان ماه جولای، ۴۵ درصد کاهش داشته است.

میزان جستجوی کلمه‌ی بیت کوین در ایالات متحده‌ی آمریکا، منبع: Google Trends

چانگ پنگ ژائو (Changpeng Zhao)، مدیرعامل صرافی بزرگ ارزهای دیجیتال بایننس در مصاحبه‌ای با بلومبرگ عنوان کرد که بازار صعودی اخیر، عمدتا توسط سرمایه‌ گذاران خرد است تا سازمان‌ ها، زیرا حدود ۶۰ درصد از حجم معاملات در ماه‌ های اخیر به این سرمایه‌ گذاران اختصاص داشته است. ژائو عنوان کرد:

“ما هنوز شاهد رشد سریع ‌تر سازمان‌ ها نبوده‌ایم و آنچه ما شاهدش بوده ایم، این بوده است که سرمایه ‌گذاری سازمانی و خرد، هر دو رشد داشته ‌‌اند. تعداد سازمان‌ هایی که در سال ۲۰۱۹ وارد این صنعت شده اند، با افزایش چندانی روبرو نبوده است.

علاوه بر آن، بلومبرگ، معاملات مارجین را یکی از عوامل موثر در این رشد اخیر دانست. همانطور که پیش از نیز کوین تلگراف گزارش داد، صرافی بایننس، سرویس معاملات مارجین را برای کاربرانش راه‌ اندازی کرد و به معامله‌ گران اجازه داد تا با استفاده از موجودی حساب خود به‌ عنوان ضمانت، سرمایه ‌گذاری کوتاه ‌مدت و بلندمدت در دارایی‌ دیجیتال انجام دهند. ژائو در این باره اظهار داشت:

من می گویم که تا پایان سال اکثر مردم به‌ نوعی از مارجین استفاده خواهند کرد زیرا باید صادقانه بگویم که استفاده از آن کاملاً امن است. البته در نتیجه این کار، حجم معاملات بیستر شده و میزان نوسانات نیز افزایش خواهد یافت

در اواخر ماه ژوئن، تام لی اعلام کرد که نوسانات بیت کوین در بلند‌مدت سبب می‌ شود تا نگاه معامله‌ گران به این ارز دیجیتال مثبت ‌تر شود.