video thumb

پیشنهاد ویتالیک بوترین مبنی بر استفاده از شبکه بیت‌کوین‌کش برای افزایش مقیاس‌پذیری اتریوم!

ویتالیک بوترین ، یکی از بنیان گذاران اتریوم پیشنهاد داده است تا برای افزایش مقیاس پذیری به طور موقت از بلاک چین بیت کوین کش استفاده شود. گفتنی است که این ایده از طریق یک پست در بخش تحقیقات اتریوم منتشر شده است.

همانطور که قبلا گزارش شده است، تیم اتریوم مدتی است که روی مبحث مقیاس پذیری و افزایش کارایی شبکه بحث دارند و نسخه ۲٫۰ اتریوم که قرار است تا اوایل سال ۲۰۲۰ رونمایی شود؛ با هدف برطرف کردن این مشکل طراحی شده است. شبکه اتریوم در حال حاضر میانگین ۱۵ تراکنش بر ثانیه (TPS) را دارد. این در حالی است که برای مثال ریپل قادر به پردازش ۱۵۰۰ تراکنش بر ثانیه است.

به همین دلیل جامعه‌ی اتریوم در حال کار بر روی اتریوم ۲٫۰ می باشد و می توان گفت یکی از بزرگ ترین برورسانی های شبکه است که انتظار می رود با این بروزرسانی، مقیاس پذیری شبکه با انتقال از الگوریتم گواه اثبات کار (PoW) به گواه اثبات سهام (PoS) بهبود یابد.

اما از آنجایی که انتظار می رود تا مراحل اولیه‌ی انتقال اتریوم ۲٫۰ در اوایل سال ۲۰۲۰ رخ دهد، پیشنهاد داده تا به صورت موقتی و قبل از عرضه اتریوم ۲٫۰ از بلاک چین های دیگر موجود که عملکرد بهتری دارند؛ استفاده شود. بوترین شبکه بیت کوین کش را یک گزینه مناسب می داند چون بعد از هاردفورک، این شبکه (جدا شدن BCH از BSV) قابلیت پردازش دیتا تا ۵۳ کیلوبایت را دارد و این عدد برای اتریوم فعلا ۸ کیلوبایت است.

علاوه بر این، وی سه دلیل دیگر برای انتخاب بیت کوین کش را عنوان کرده است که از جمله‌ی آنها عبارتند از: کم بودن کارمزد تراکنش ها، قابلیت پیاده سازی روی دستگاه های متنوع و دیدگاه طرفداران و توسعه دهندگان تیم بیت کوین کش که اعتقاد دارند هر کسی هر زمان که بخواهد و با هر هدفی می تواند از بیت کوین کش استفاده کند تا وقتی که کارمزد شبکه را پرداخت کند.

بوترین در ادامه پست خود به زمان بلاک در شبکه بیت کوین کش اشاره کرد و گفت زمان بلاک ۱۰ دقیقه شاید تنها مانع برای استفاده از این بلاک چین باشد. با این حال، وی یادآور شد که این مشکل را می توان از طریق روش پرداخت های بدون تائید (zero-confirmation payments) با استفاده از تکنولوژی Avalanche pre-consensus این مشکل را حل کرد.

جامعه ارزهای دیجیتال در توئیتر موضع منفی نسبت به پیشنهاد ویتالیک بوترین داشتند و با این ایده مخالفت کردند. بسیاری معتقدند که این ایده می تواند منجر به نابودی هر چه سریع تر اتریوم و بیت کوین کش شود.

فرانسیس پولیوت (Francis Pouliot)، یکی از بنیان گذاران شرکت مشاوره فناوری اطلاعات Catallaxy، در توئیتر عنوان کرد که پیشنهاد اخیر ویتالیک بوترین، نشان دهنده‌ی شکست پروژه اتریوم است، در حالی که ادغام بیت کوین فقط بحران حل نشده‌ی مقیاس پذیری را به تاخیر خواهد انداخت.

همچنین اخیرا، جوزف لوبین (Joseph Lubin)، یکی دیگر از بنیان گذاران اتریوم ادعا کرده که اتریوم در حال حاضر نیز به اندازه‌ی قابل توجهی مقیاس پذیر است.